Avatar billede tommya Nybegynder
28. juli 2006 - 16:48 Der er 1 kommentar

Problemer med UpdateLayeredWindow (transparency)

Jeg ønsker at lave en form der har delvis transparente områder, Områderne ligger alle ved border. Et image af hvordan det skal se ud (og som det pt. ser ud) kan findes her: http://www.skandi-cctv.com/form.png

Jeg kan altså ikke bruge en REGION da kanterne så vil blive kantede og det ønsker jeg ikke, der vil desuden heller ikke komme denne skygge lignende effekt rundt om formen. Jeg har brugt UpdateLayeredWindow til at gøre formen transparent (noget jeg fandt frem til gennem en tidligere post her). Problemet er dog at UpdateLayeredWindow ikke tillader child windows, og derfor kan man ikke se de kontroller der er på mit vindue.

Jeg går ud fra at hvis jeg bruger AlphaBlend vil de transparente områder ikke automatisk afspejle ændringer i underliggende vinduer og derfor går denne ikke (UpdateLayeredWindow gør dette).

Men er der en måde at få dette løst på, vil helst undgå at ligge et snyde vindue oven i, da det virker som en klumset løsning. Men er der andre måder?
Avatar billede tommya Nybegynder
28. juli 2006 - 16:50 #1
Jeg har set WinAmp have denne effekt, men hvordan de opnår den er jeg ikke helt klar over. Måske gennem GDI, WinAmp viser de delvist gennemsigte områder også selvom vinduet er over et filmklip i mediaplayer, hvor UpdateLayeredWindow blot viser sort hvor der er transparency.