Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2006 - 03:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Søgemaskine optimering hvordan og hvor ledes?

Hej eksperter.
Ved godt der er spurgt om det mange gange, eller skrevet mange artikler om det, men nu spørger jeg også.

Hvordan får jeg google og alle de andre søgemaskiner til at finde min side?

Jeg har sat tagget meta med type keywords ind på mit site, lige under mit title tag.

Men selvom jeg søger på nogen af keywordsene så dukker mit sitet ikke frem?
Avatar billede madx Nybegynder
27. juli 2006 - 08:25 #1
Der er skrevet nogle artikler har på portalen (http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/) du kan læse - men er de for lange så får du her lidt hjælp:

Er det et nyt site, så regn med nogle måneder inden der sker noget som helst. Jeg har brugt et år, på at hæve et nyt site på nogle ord med lidt større konkurrence.

Google skal kende alle dine sider for at arbejde med dem. Skriv site:domæne.xx og se hvor mange sider den siger den kender ift. hvor mange sider dit site er på.

Grundlæggende er der 3 forhold der skal være styr på:

1. Links (udefra)
2. Søgemaskinevenlige URL'er
3. Indhold

Vedr. 1 - nogen skal linke til dig, bliv registreret i bl.a. dmoz.org og andre søgeportaler. Prøv at få etableret nogle linksamarbejder
Vedr. 2 - er dit site med dynamiske URL'er er det for de fleste søgemaskiner sværere at få styr på strukturen i et site. Jeg håber ikke det er dynamisk.
Vedr. 3 - hvis du har skrevet nogle gode tekster, og meta description + title og alt ser rigtigt ud, så skal det nok lykkes. Udarbejde et sitemap - det er altid en fordel.

Så skal du registre dit site på søgemaskinerne. På Google er det her
www.google.com/intl/da/add_url.html

Ifm. med Google kan du få ekstra hjælp ved at tilmelde dig deres sitemap-service.
Se https://www.google.com/webmasters/sitemaps/docs/da/about.html
Det ser måske lidt bøvlet ud, men er alt det grundlæggende på plads, så bliver dit site ihvertfald crawlet af Google, og det bør give dig et ryk i den rette retning.

Jeg har fokuseret på Google fordi den er størst i DK (og mange andre steder). På sigt bør dit site også findes i MSN.dk.

Ift. ovenstående - meld retur hvor langt du mener du er, så kan jeg måske hjælpe lidt mere konkret.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2006 - 09:06 #2
takker...