Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
25. juli 2006 - 00:14 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Er jeg bag en firewall?

Nogen der har et trick til at tjekke om man er bag en firewall? Jeg får at vide jeg er det, men jeg har deaktiveret men er ikke selv klar over om jeg er, fordi jeg ikke selv har aktiveret nogen...

// Carl
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juli 2006 - 00:18 #1
Du kan portscanne dig selv med disse to online tjenester

http://scan.sygate.com/
http://www.grc.com/default.htm

Hvis disse tjenester viser lukkede porte, så er du bag en eller anden form for firewall. Det er lettest at starte med sygates
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
25. juli 2006 - 00:23 #2
Jeg fik følgende, det vil vel sige jeg er bag en form for firewall?
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
25. juli 2006 - 00:28 #3
Trying to gather information from your web browser...

Operating System = Windows XP
Browser = Microsoft Internet Explorer 6.0

Trying to find out your computer name...

Unable to determine your computer name!

Trying to find out what services you are running...

Unable to detect any running services!
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juli 2006 - 00:33 #4
Det ser sådan ud. ER du på et firmanet eller anden form for netværk, der kan sagtens sidde en firewall (det vil der næsten altid gøre) foran et sådant net.

Hvis du har XP SP2 så er din indbyggede XP firewall enablet som default
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
25. juli 2006 - 00:33 #5
Kan jeg på nogen måde finde ud af hvad det er, eller 'hvor' den er?
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
25. juli 2006 - 00:33 #6
Jeg sidde direkte i modemmet.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
25. juli 2006 - 00:36 #7
Jeg har XP, men er ikke sikker på jeg har SP2. Hvor kan jeg slå XP's firewall fra hvis jeg har den, har ledt efter den, uden held..
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. juli 2006 - 03:22 #8
Du har ikke SP2, ifølge din log http://www.eksperten.dk/spm/718553 men du bør faktisk hente den. XP uden servicpacks er hullet som en si.

Du har formentligt XP´s gamle firewall, og du kan tjekke om den er aktiveret på dit netkort
Avatar billede langbein Nybegynder
25. juli 2006 - 18:48 #9
Spørs om ikke det modemet inneholder en firewall ? (Natrouter = firewall)

Gå inn i kommandolinje (dos) skriv "ipconfig". Se hvilken ip du kan lese.

Gå så inn på nettsiden http://www.myip.dk/

Hvis de to ip'ene du kan lese er forskjellige, så betyr det at du sitter bak en natrouter som i praksis er det samme som en hardware firewall. Adsl modemer inneholder i praksis ofte (men ikke alltid) slike hardware firewalls.
Avatar billede kimr Nybegynder
10. oktober 2006 - 11:44 #10
Lige en kommentar. Microsoft stopper snart service på XP med SP1!