Avatar billede kiiim Nybegynder
21. juli 2006 - 10:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvad giver bedst beskyttelse

Når man nu gerne vil være beskyttet mod al den "ondskab" der lurer rundt omkring på nettet, i form af virus, hackere, trojanske heste, spyware osv osv osv ... hvilket program skal man så bruge? Hvad er det absolutte bedste?

Jeg hører tit om Norton - både skidt og godt...
Er der nogen gratis programmer der yder høj beskuttelse? (og gratis er godt - meget godt!) ;)

-Kim
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juli 2006 - 11:32 #1
Det er ikke "program", men "programmer".. og Norton er skidt.. men det er så bare min holdning.
Avatar billede kiiim Nybegynder
21. juli 2006 - 11:34 #2
okay ... hvad vil DU skal anbefale???
Avatar billede kiiim Nybegynder
21. juli 2006 - 11:40 #4
og er de gode/sikre ... ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juli 2006 - 11:42 #5
Der er faktisk nogen der har brugt tid, på at lave en artikel om emnet..:

http://www.eksperten.dk/artikler/144
Avatar billede kiiim Nybegynder
21. juli 2006 - 11:54 #6
aha ... det ser godt ud - jeg kan dog ikke lade være med at ligge mærke til at artiklen er over 2 år gammel, og i computerverden svarer det jo til "antikt". Nå, men jeg læser alligevel - - tak!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
21. juli 2006 - 12:20 #7
Jo, det er der bedste på markedet der er gratis :) bruger det selv og det kører bare :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
21. juli 2006 - 13:36 #8
En opdateret udgave af ovennævnte artikel også lavet af en de bedste:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
21. juli 2006 - 15:46 #9
Der er jeg helt enig med jer. Norton dræner alt for mange kræfter ud af en måske i forvejen alt for belastet maskine, så den er yt til hjemmebrug.
Avatar billede dana Nybegynder
21. juli 2006 - 21:43 #10
Norton har fungeret upåklageligt her og i forskellige versioner! Helt uden at belaste noget som helst. Mange af de gratis antivirusprogrammer er ikke gode til at finde virus i komprimerede filer. Der skal man pakke filerne ud og scanne dem. Det behøver du ikke med flere af købeprodukterne.

:)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juli 2006 - 21:50 #11
dana> "Mange af de gratis antivirusprogrammer er ikke gode til at finde virus i komprimerede filer"?
Det er da noget BS :-)

Jeg kører med avast! antivirus, og den scanner også komprimerede filer.

Jeg tror at man skal have fat i noget gammel l0rt, før det ikke scanner komprimerede filer.

Gratis programmer kan være (og er typisk) lige så gode (hvis ikke bedre end) købeprodukterne.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juli 2006 - 21:51 #12
PS:
Filerne bliver også scannet ved udpakning, og du bliver informeret med det samme, hvis filen indeholder virus.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
22. juli 2006 - 12:07 #13
Det kan godt være at norton fungerer upåklageligt, men jeg har bevis (selvfølgelig kun overfor mig selv) for at den belaster enten ældre eller i forvejen belastede maskiner. Den er simpelthen alt for stor. Det er bedre til hjemmebrug at finde en af af de mindre frie eller billige programmer til hjemmebrug.