Avatar billede sessa Nybegynder
19. juli 2006 - 19:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken kategori skal jeg bruge til spøgsmål vedr. C++ Builder?

Der er kategorier til spørgsmål vedr. mange konkrete programmer, men ikke til Borland C++ Builder. Jeg har et par gange haft et spørgsmål til dette program og har så placeret det i C++ kategorien. Er det den rigtige til det?
Avatar billede snowball Novice
19. juli 2006 - 20:00 #1
Ja, C/C++ kategorien er nok det bedste alternativ :)

http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/C-C/
Avatar billede sessa Nybegynder
19. juli 2006 - 22:20 #2
OK, men der burde vel egentlig være en C++ Builder kategori...
Tak for svaret.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2006 - 13:36 #3
Helt klart C++.

Vi har en kategori per sprog ikke en kategori per IDE/environment.

C++ og Java ville være ret kaotiske med en kategori per IDE/environment.

Delphi er en undtagelse. Principielt burde vi have en Pascal kategori og tage
Delphi spørgsmål i den, men da Delphi ville udgøre 99.95% af spørgsmålene
i den kategori, så er forskellen ens som man siger.
Avatar billede sessa Nybegynder
21. juli 2006 - 14:08 #4
arne_v: Jeg poster spørgsmål til C++ Builder i C++ kategorien, og da det jo ofte drejer sig om tvivl vedr. netop C++ sproget, er det logisk nok. Men ind imellem kan det være spørgsmål om selve programmet C++ Builder, om konfiguration eller lignende, og så er C++ kategorien ikke det naturlige valg. Men så må jeg selvfølgelig bare håbe, at der er nogle C++ eksperter derude, som kender C++ Builder. Og det er der jo nok...:)