Avatar billede jobless Nybegynder
19. juli 2006 - 08:54 Der er 2 kommentarer

Sporadisk fejl på en server, men ikke på anden server

Hej.

Jeg har en stor access frontend, som er linket op mod en MS SQL 2000 (SP4) database.

I min frontend har jeg bl.a. en rapport, som genererer en hel del datatrafik.

Rapporten er afgrænset af nogle datoer m.m., og ændrer ikke data i SQL-tabellerne.

Problemet er nu, at anden gang (efter start af frontend) jeg kører rapporten, fejler den med 'Posten er slettet' eller 'Du har ikke rettighed til at læse i tab..' eller 'Tabellen x findes ikke'.
Hvis jeg trykker debug i access, og herefter trykker på 'Play'/fortsæt, kører rapporten til ende uden problemer.

Dog skal det siges, at enkelte gange fejler den ved første kørsel af rapporten, og altid ved anden kørsel.

Herefter har jeg lavet en backup af databasen, og lagt denne på en anden/midlertidig server, patchet op til samme niveau. På denne server kører rapporten fuldstændigt uden problemer (med samme frontend, der blot er linket til en anden server).

Er der nogen som har input til hvordan jeg finder/løser dette problem ?

MVH

JoBless
Avatar billede lykholt Nybegynder
01. august 2006 - 22:18 #1
Har haft nogenlunde samme problem dog på en SQL 2000 server. Havde MS SQL konsulent til at se på det. Uden at det hjalp. I forsøget på at finde fejlen kopierede vi databasen via backup og restore til en lagngt mindre kraftig maskine hvor den kørte uden problemer. Efterfølgende slettede jeg den opreindelige database og oprettede den ved at læse backuppen ind igen. Resultat fejlen var forsvundet. Men ved ikke hvorfor.
Avatar billede jobless Nybegynder
07. august 2006 - 14:53 #2
hmmm... mystisk.

Jeg har lagt databasen på den anden server, så nu er fejlen afhjulpet (men ikke fundet).