Avatar billede trp79 Nybegynder
17. juli 2006 - 15:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

LCD TV fra Samsung - 32" men hvilket?

Vi står og vil gerne købe os et 32" LCD TV (det er at foretrække fremfor plasma, right?), og vi har i den forbindelse kigget på nogle forskellige modeller. Vi er så faldet for samsung, men ved ikke helt hvilket det skal være udover, at det skal være et af dem med hvor man ikke kan se højtalerne (den nye model heddder vist R).

Gå man så ind på Samsungs hjemmeside, ja så er der jo et hav af modeller, men hvad er forskellene, og hvilket kan anbefales?

Eksempler på R modeller:
http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32r76b.asp
http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32r75b.asp
http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32r72b.asp
http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32r71b.asp

På forhånd tak, mvh
Torben
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2006 - 20:32 #1
de 4 du linker til der er ens i modellen dvs. har samme specifikationer... så jeg ville gå efter det af dem jeg kunne få billigst... nogle gange er derforskel i farverne men ikke efter dem du har valgt.

Jeg har selv lige købt et samsung le32r51b, hvor jeg er godt tilfreds med mit billed. Men generelt syntes jeg at samsung laver nogle gode flotte lcd tv.
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2006 - 20:34 #2
forskellene på samsung kan du groft sagt se på følgende måde..

LE <- det hedder de alle
32 <- forskeriver støttelsen
R <- design modellen har set R, M, T der er nok flere
76 <- beskriver udgaven og tildels modellen, men det er meget små ændringer som vi normale ikke kan se så længe det er R7 eller R5 eller M5 osv. Men mellem R5 og R7 er der stor forskel.
Avatar billede trp79 Nybegynder
20. juli 2006 - 07:58 #3
Hej Ken, og tak for kommentarerne :)
Det lyder godt, at du kan anbefale samsung. Men hvad nu, hvor det ikke er afgjort endnu, hvilken HDTV standard vi kommer til at benytte - så kan det vel betyde, at man kan blive nød til at købe en (dekoder?/tuner?)box, der kan oversætte det?

Ved du, hvornår man regner med at få afgjort, hvilket HDTV format det bliver? Jeg tænker på, om man måske skal vente?
Avatar billede kenp Novice
20. juli 2006 - 10:09 #4
Ja standarten er jo ikke endelig endnu.. og det bliver den nok ikke før at tv2 og dr slukker fo rnoget.. og det er først i 2009.

så ja du skal have en digital dekoder på, hvis du skal modtage digitalesignaler, hvi sdu har tdc kabeltv så kan det klares med en selector box og således har nogle af de forskellige man så kan putte på. Men hvis du køre på egen antenne, så kan du f.eks. købe sådan en som elgiganten har til 499,-

Men man kan sige at selve HDMI porten er fastlangt standart go det er den klar til.
Avatar billede trp79 Nybegynder
20. juli 2006 - 10:50 #5
Okay, ja jeg kan i hvert fald ikke vente til 2009!
Tak for forklaringen :)

Smid du bare et vel fortjent svar.
Avatar billede kenp Novice
20. juli 2006 - 11:09 #6
ja det er også lidt lang tid at vente :)