Avatar billede trekkies Juniormester
16. juli 2006 - 14:03 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Bedste gratis firewall

Jeg har bygget mig en ny computer, og vil derfor prøve en gratis firewall i stedet for Norton.
Jeg har prøvet Sygate, men den kommer med en fejl meddelse hver gang at jeg logger ind i windows.

Har I nogle gode bud på en gratis firewall, men som er stabil og er til at finde ud af.
Firewallen skal være på engelsk, og skal virke i Windows XP Pro.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. juli 2006 - 14:18 #1
Jeg vil anbefale at bruge Windows indbyggede firewall.
Avatar billede old-faithful Praktikant
16. juli 2006 - 14:54 #2
Du kan bruge den indbyggede i Windows XP eller en af disse: http://www.pricelesswarehome.org/2006/PL2006SECURITY.php#Firewall
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
16. juli 2006 - 15:34 #3
Prøv den gratis version af Zonealarm: http://www.zonealarm.com/

Den indbyggede firewall i Windows XP er ikke ret god.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. juli 2006 - 15:37 #4
På hvilket punkt er XP's firewall ikke god?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
16. juli 2006 - 16:10 #5
Der er to problemer med den, nemlig at den ikke scanner udgående trafik og at den kan slås fra af programmer på computeren.

Den blev inkluderet i SP2 for at give alle de brugere der ikke har en rigtig firewall et minimum af netværkssikkerhed, og som sådan er dette en ganske god idé, men den kan ikke måle sig med en rigtig firewall.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. juli 2006 - 16:17 #6
Så skal man blive enig med sig selv, om hvad man beskytter. Er det blot sin hjemmemaskine, er det alt rigeligt (taget resourcer og brugervenlighed i betragtning).
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
16. juli 2006 - 16:23 #7
hmortensen: Det kommer an på så meget. For mig gør det i hvert fald at den ikke kan kvalificere sig som "bedste firewall" når den i princippet kun beskytter halvt.
Vi kan let blive enige om at Nortons firewall er for tung hvad angår ressourcer, men hvis der ledes efter en firewall som giver samme beskyttelse, så er Windows Firewall ikke svaret...
I øvrigt synes jeg ikke at hverken Norton eller Zonealarm er mere besværlig i brug end Windows Firewall.
Avatar billede trekkies Juniormester
16. juli 2006 - 17:32 #8
Jeg prøver Zonealarm, vender tilbage senere...
Avatar billede trekkies Juniormester
22. juli 2006 - 18:05 #9
Jeg har nu brugt Zonealarm et stykke tid, det er stabilt og tager ikke lige så lang tid som Norton :)

Har et lille spørgsmål mere:
Kan man ikke købe ZoneAlarm andre steder end på deres hjemmeside?
Fordi at jeg spørg er at jeg kun har Dankort.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
24. juli 2006 - 13:37 #10
Jeg kender desværre ikke til nogen steder man kan købe det...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
24. juli 2006 - 13:43 #11
Du kan over deres side betale på mange forskellige måder, ikke kun VISA. Der er også Bank Wire Transfer, electronic check, solo/switch. Så mon ikke du kan gøre det gennem din netbank :) eller gå i banken og få dem til at overføre
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. juli 2006 - 17:44 #12
Hvorfor ikke prøve en af de andre gratis firewalls som nævnt i mit link... f.eks. Kerio?
Avatar billede trekkies Juniormester
29. juli 2006 - 16:24 #13
Lægger du et svar old-faithful?
Avatar billede old-faithful Praktikant
29. juli 2006 - 17:09 #14
Ok... her er mit svar :-)
Avatar billede trekkies Juniormester
21. august 2006 - 14:31 #15
Undskyld ventetiden, her er jeres point.