Avatar billede clausga Nybegynder
15. juli 2006 - 18:03 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Google ad-words

Jeg der ringer jo næste et firma hverdag og tilbyder det.... er det noget man skal benytte sig af ? og svinger priserne meget ? sidste tilbud var på 1000 klik for 4000 kr. - synes det lyder MEGET dyrt!

Personligt klikker jeg aldrig selv på dem når de kommer på google.... hvad gør i andre ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juli 2006 - 18:06 #1
Du behøver ikke have et firma til at køre adwords for dig, det kan du sagtens selv klare. Du bør gøre det sådan.

Jeg og andre har skrevet en del artikler om søgemaskine optimering her på E, dem bør du læse helt generelt. Især bør du nærlæse den jeg har skrevet om at finde de vigtige søgeord.

Når du har fundet dine søgeord, så er det dem du går efter som adwords. Læs på google hvordan du gør eller spørg her på eksperten, jeg jeg vil ikke anbefale at du betaler andre for at køre det for dig.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2006 - 18:33 #2
Jeg kan kun give bufferzone ret i, at det ikke kan betale sig at betale andre for noget, du ligeså nemt kan gøre selv. Ydermere kan det siges at det er ekstremt nemt at komme i gang med adWords, og at du med tiden nok skal lære de mere avancerede funktioner at kende.
Avatar billede madx Nybegynder
16. juli 2006 - 10:19 #3
Det sidste først, af den trafik der rammer sider på Google vil fifty-fifty klikke på Adwords-annoncer - nogle gange lidt mindre. Det afhænger af hvor mange links Google vælger at vise i toppen.

4 kr. pr. klik lyder dyrt, men er det på meget konkurrenceprægede ord (vvs, mobiler, ringetoner o.lign.) er det billigt.

Så det kan ikke helt gøres op i at læse artikler, men det er da altid godt at blive klogere.

Det største problem med de mange firmaerne er nok mest, at der ikke gør så meget mere ud af det end det du selv ville gøre som nybegynder. Og anvender man blot Adwords som nybegynder betaler du med 95 % sikkerhed for meget for dine klik.

Adwords er meget let at komme igang med - også uden at læse artikler - men skal det virkelig spille så skal du enten sætte dig ind i det, eller have en prof. på, der kender Adwords ind og ud.