Avatar billede kol Nybegynder
13. juli 2006 - 20:06 Der er 6 kommentarer

Låse rækker i en tabel

Hvordan låser man de første 3 rækker i en tabel således, at der ikke kan ændres i teksten.
De følgende rækker skal derimod være åbme for ændringer.
Jeg har prøvet "Beskyt dokument", men får ikke det ønskede resultat.

Hilsen KOL
Avatar billede jkrons Professor
13. juli 2006 - 22:44 #1
Marker alle de rækker, der SKAL kunne ændres i. Vælg så Formater - Celler. I fanebladet Beskyttelse fjerner du fluebenet fra låst. Vælg derfter Funktioner - Beskyttelse - Beskyt ark.
Avatar billede kol Nybegynder
13. juli 2006 - 23:40 #2
Hej jkrons,

Jeg finder ikke de nævnte funktioner.
Der er tale om Word, ikke Excel!
Og min Word er 2000.

Hilsen KOL
Avatar billede cpacan Nybegynder
14. juli 2006 - 09:54 #3
Jeg kan ikke umiddelbart se, at der skulle være en sådan funktion i Words tabel-formattering.

Idé: Nu ved jeg ikke, hvordan du ønsker atw bruge dokumentet, men du kunne oprette de felter, som godt må ændres, som formular. Her kan du jo låse dokumentet, således at kun formularfelterne kan ændres efter de retningslinier, som er givet i formularen.
Avatar billede jkrons Professor
14. juli 2006 - 11:22 #4
kol-> Beklager. Sådan kan det gå, når man ikkwe læser, hvad der bliver spurgt om. Så jeg er i stedet enig med cpacan, at formularfunktionen nok er den eneste vej frem.
Avatar billede kol Nybegynder
14. juli 2006 - 12:07 #5
Hej jkrons!
Jeg forventede slet ikke at møde dig i Word-sektionen.

cpacan > du er inde på noget dér. Jeg vil prøve mig frem og melder tilbage.

Hilsen KOL
Avatar billede jkrons Professor
14. juli 2006 - 15:21 #6
Jo, det sker jeg bevæger mig herind også :-)  Men denne gang uden den store succes :-)