Avatar billede deadeleus Nybegynder
13. juli 2006 - 19:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser når der er internet

Jeg har en computer der for nylig er blevet opgraderet med nyt motherboard og nyt grafikkort. Før plejede internettet at blive koblet til et onboard netkort men da det nye motherboard ikke havde denne mulighed måtte jeg købe et nyt netkort. Jeg har prøvet med to forskellige, et meget gammelt og et helt nyt. Ved begge opstod der et problem på computeren der gør at apprx 5 min efter nettet bliver tilsluttet fryser computeren. Musen kan stadig bevæges og dobbeltklikker man på en mappe tænker den også. Men der sker bare ikke noget.. Dette gælder også for programmer og ctrl+alt+del... Hvad kan fejlen skyldes og hvordan kan man reparere den? Der opstår ofte en fejl i noget Lsass.exe når internettet er tilsluttet som gør at computeren vil have mig til at genstarte den.. Kan dette være relateret? POå forhånd tak for hjælpen til alle der gider svare..
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2006 - 20:05 #1
"Der opstår ofte en fejl i noget Lsass.exe når internettet er tilsluttet som gør at computeren vil have mig til at genstarte den.."

smut straks ind på http://update.microsoft.com og opdater din pc med min. SP2.
13. juli 2006 - 20:40 #2
<john_stigers>: Der står 'stolpe og og stolpe ned' mange steder at hvis der er virus på putter _kan_ en ServicePack2 install gå helt i ged...

<deadeleus>: Hvordan har du det mht WindowsUpdate / M$ ServicePack ? Og for den sags skyld diverse Sikkerhedsprogrammer ?
Det jeg fisker efter er nemlig chancen/risiko/mulighed/... for 'snavs'/virus på putter ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2006 - 21:29 #3
dr1 du har helt ret
Avatar billede deadeleus Nybegynder
17. juli 2006 - 13:54 #4
Okay.. Info om computeren. Den kører windows service pack 1.. Der er en Antivirus der hedder AntiVir, et lille freeware program. Så sikkerhedden er langt fra optimalt. Jeg har forsøgt at opdatere computeren med alle de opdateringer jeg kunne finde men når jeg forsøger med service pack 2 fra windows update fryser den hver evig eneste gang så dette har jeg ikke kunnet. Jeg har brugt et par online virusscannere i stil med Trend Micro's Housecall og disse har da fundet og fjernet en del virus, virus bliver dog ved at komme igen efter små perioder af tid og selv lige når jeg har brugt de scannere har det ingen effekt på frysningen.
17. juli 2006 - 15:00 #5
... Så skal du igang med proceduren herfra ->
http://www.eksperten.dk/artikler/954

(Ikke nødvendigvis mig der følger op...)
Avatar billede deadeleus Nybegynder
18. juli 2006 - 20:46 #6
Okay.. Har forsøgt med den metode, har endda benyttet ibline virusscanneren Housecall for at prøve at fjerne trusler fra computeren og den er da også begyndt at køre bedere.. Virker mere stabil osv. Den fryser dog stadig jævnligt. Nogen opfølgninger eller alternative forslag?
18. juli 2006 - 21:21 #7
Stadig som nævnt i [17/07-2006 15:00:14] ->
http://www.eksperten.dk/artikler/954
07. januar 2009 - 21:18 #8
(Er den stadig frosset ?)
Avatar billede deadeleus Nybegynder
17. maj 2012 - 14:18 #9
Fik Aldrig et svar..
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2012 - 19:21 #10
Svært at komme med svar når du ikke beder om det...!