Avatar billede lbaad Nybegynder
13. juli 2006 - 16:00 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Oracle 9i og Oracle 10g på samme maskine

Hej

Jeg har en server, hvor jeg havde installeret en Oracle 9i database.
Så vil jeg gerne have denne database op på 10g, og derfor installerede jeg softwaren til 10g. Det har så resulteret i, at jeg ikke kan connecte til min oracle 9i database mere.

Jeg har kigget rundt på nettet, og det ser ud til, at det er en generel fejl med, at 9i og 10g ikke kan ligge på samme maskine pga. listeneren.

Det er listeneren der giver mig følgende fejl, når jeg prøver at forbinde:

Ora-12500
ora-12505
ora-12560

og i det hele taget fejl med listeneren.

Håber der er nogen, som har løsningen på en sådan situation.
Det er ikke en produktionsmaskine, men en testmaskine, men da det er en testmaskine, som skulle afspejle en snarlig opgradering, så skal det jo virke.

Jeg kan først skrive tilbage på evtuelle indlæg imorgen...

Mvh
Lars
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2006 - 13:12 #1
Du skal bare køre listener configuration for Oracle 10g. Den kan betjene både 9i og 10g på een gang.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2006 - 13:35 #2
Hej Lars,

Du kan også med fordele have 2 listener så miljøerne er helt adskilt.
Hvis din 9i listener hedder LISTENER på port 1521
kan du lave en LISTENER10 på port 1523 under Oracle10 home't.

/Peter
Avatar billede lbaad Nybegynder
14. juli 2006 - 14:49 #3
joern_h -> Vil det sige, at når jeg installerer Oracle 10g softwaren, så skal jeg også installere listeneren til 10g??
Skal jeg så stadig beholde listeneren til 9i??

Peter -> Jeg mener ikke, at den løsning virkede. Tror nok, at det er forsøgt
Avatar billede lbaad Nybegynder
14. juli 2006 - 15:57 #4
Jeg går på ferie idag, og tjekker nok ikke exp de næste 3 uger.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2006 - 22:11 #5
Hvis man planlægger at opgradere sin oracle 9 til oracle 10 er der ingen grund til at have to listeners kørende. Så starter man med at opgradere til oracle 10-listeneren som også kan bruges af oracle 9.

Jeg synes ikke der er nogen grund til at have en oracle 9 listener kørende når oracle 10-listeneren kan klare det hele. Også at lytte på både 1521 og 1523
Avatar billede lbaad Nybegynder
18. juli 2006 - 21:28 #6
Takker for svarene. Det vil jeg bruge, når jeg kommer tilbage til arbejdet.

/Lars