Avatar billede jensen77 Nybegynder
13. juli 2006 - 10:37 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk nummerering af kapitler/overskrifter i Word 2003

Hej,
Vi håber meget at nogen kan hjælpe med at løse dette problem.

Vi er to ganske rutinerede brugere af Word og i øjeblikket skriver vi speciale. For nyligt er vi begyndt at anvende Word 2003 i stedet for den ældre version. Normalt - men ikke i den nye version - har vi godt styr at lave indholdsfortegnelser, hvor der foretages AUTOMATISK nummerering af overskrifter I SELVE DOKUMENTET. Altså ikke blot nummerering i indholdsfortegnelsen.

I den nye version kan vi ikke få Word til at nummerere AUTOMATISK på FLERE niveauer i DOKUMENTET, fx som her:

1 Indledning
1.1 Problemformulering
1.2. Metode
1.2.1 Afgrænsning
2 Teori
2.1 Teorivalg

Osv.

Vi kan godt lave ovenstående i indholdsfortegnelsen, men ikke i selve dokumentet, altså automatisk nummerering af overskrifter i dokumentet.

Hvordan gør man det?

På forhånd tak og tillykke til alle der kan nyde sommeren i fulde drag ;)
Avatar billede cpacan Nybegynder
13. juli 2006 - 11:44 #1
I definerer overskrifterne som Overskrift 1, 2, 3 osv.
"
Derefter vælger I "formater punktopstilling" -> "flere niveauer" -> Vælg struktur -> Fold "Flere" ned -> her kan i sammenkæde niveau og overskrift typografi.

God fornøjelse!
14. juli 2006 - 09:52 #2
I skal tilføje nummereringen til Typografierne Overskrift 1, Overskrfit 2, osv...

Vælg Formater->Typografier og formater...
I opgaveruden til højre dælger du: Overskrift 1
Klik på den lille pil til højre for "Overskrift 1", og vælg Rediger
Klik på knappen Formater
Vælg Punktopstilling
På fanen Flere niveauer vælges den ønskede nummereringsform
Klik OK 2 gange.
Gentag processen for Overskrift 2, og alle de øvrige overskriftstypografier, der skal benyttes i dokumentet.
Avatar billede jensen77 Nybegynder
14. juli 2006 - 15:05 #3
Tak for hjælpen!

@cpacan
Præcis samme metode som vi brugte i den tidligere version, nu virker det bare, men først efter at have geninstalleret office.

@erikjuul
early bird gets the worm, muhahaha

PS Kan I godt li koldskål?
Avatar billede cpacan Nybegynder
14. juli 2006 - 15:35 #4
Takker! Office gør nogle gange mærkelige ting - og nummerering og indholdsfortegnelse er nok noget af det der kan drille allermest! Husk at have de dele 100% klar et stykke tid INDEN deadline - mangen en student har krydset deadlines på den bekostning;-)

Og ja, jeg elsker koldskål