Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
11. juli 2006 - 22:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Delt surround sound (2 computere)

Jeg er ved at undersøge hvad jeg mangler for at kunne opsætte et HTPC (Home theater PC - Hjemme biograf PC).
Dette vil jeg gøre ved at udvide min nuværende server med forskelligt ekstra udstyr.

Imidlertid er jeg løbet ind i et problem.
Jeg har pt. et 5.1 surround sæt højttalere sat til min stationære workstation.
Dette højttalersæt vil jeg gerne bruge både til almindelig (surround) lyd fra min workstation og på min server (HTPC).

Derfor:
Hvordan kan jeg sætte 2 computere til samme surroundsæt?

Egne forslag:
Højttalerne tilsluttes serveren, og workstationen forbindes via Audio-out (workstation) til Audio-in (server).
- Problem: Ved ikke om der så opnås surround fra workstation.
Deling af stikkene til højttalerne.
- Problem: Ved ikke hvordan.
Avatar billede gree Nybegynder
14. juli 2006 - 23:59 #1
Jeg ville køre Adat ud til ind og så sætte HT'erne til på normal vis.
Winamp har et "thrue" funktion.
Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
16. juli 2006 - 22:02 #2
Hej gree
Pga. ingen svarede her det første stykke tid, har jeg oprettet spørgsmålet i en anden kategori:
http://www.eksperten.dk/spm/720572
Hvor jeg også har fået flere respons, dog har jeg fundet en løsning på problemet (beskrevet deri), jeg siger mange tak for din respons.
Såfremt du ønsker point skal du blot smide et svar, ellers lukker jeg en af de nærmeste dage.
Avatar billede gree Nybegynder
06. marts 2008 - 01:04 #3
??
Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
06. marts 2008 - 07:17 #4
Jeg har desværre aldrig fået det afprøvet, men tak for hjælpen. Jeg må hellere få lukket her.