Avatar billede muffer Nybegynder
10. juli 2006 - 16:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man låse for installation af programmer i win xp pro

Hejsa,

Jeg har gentagende gange måtte lave mine forældres computer fordi der bliver installeret en masse dumme programmer af børnebørn. Kan man få et program som forhindre installation af programmer ? Den funktion der er i bruger konti virker ikke helt som Jeg kunne tænke mig.
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. juli 2006 - 16:36 #1
Der skal oprettes 2 brugere, en som administrator med adgangskode , og en som gæst med begrænset adgang under brugerkonti i kontrolpanel.
Avatar billede muffer Nybegynder
10. juli 2006 - 16:40 #2
Ja det er jeg med på. Jeg er interesseret i noget som kan forhindre installation af programmer. Det gør xp kun i et begrænset omfang.
Avatar billede double-g Juniormester
10. juli 2006 - 20:23 #3
du kan evt. højreklikke på dit drev, vælge - egenskaber - kvota - og sætte en diskkvota for pågældende bruger på f.eks. 1 MB.
Så er det begrænset hvad han kan installere
Avatar billede vejmand Juniormester
10. juli 2006 - 23:44 #4
Avatar billede muffer Nybegynder
21. oktober 2006 - 23:34 #5
Har ikke fundet noget brugbart, så Jeg har købt win2003 server.