Avatar billede silverline Nybegynder
08. juli 2006 - 21:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Afspilning af video klip på Mio 168??

Hey forum

Jeg har en Mio 168 PDA (med GPS) Som jeg ønsker at se lidt små video klip på. Men kan ikke rigtig få det til at virke?? Kan det ikke passe, at den kun kan afspille mpeg4 filer? Har prøvet at conventere en fil om den til den format, men når jeg prøver at åbne filen i "Windows Media" på PDAèn, vil den ikke afspille den ???
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. juli 2006 - 21:24 #1
Du bør installere TCPMP - den kan tage flere formater, og er gratis :)

Siden ser ud til at være nede lige nu, men ellers vil du normalt kunne finde info mm på http://tcpmp.corecodec.org/
Avatar billede silverline Nybegynder
08. juli 2006 - 21:27 #2
Et dumt spørgsmål måske. Men skal det program du henviser til, installeres på pdaèn eller hvordan?? Og i så fald hvordan? Er grøn på det område
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. juli 2006 - 21:29 #3
Man kan hente både til at installere direkte på PDAen, men også via PC (og active sync - det runde grønne ikon nede ved uret).

Skal lige spise, så vil jeg prøve om jeg kan finde url til der hvor filerne ligger - mener det er på sourceforge eller hvad den hedder :)

alternativt så søg inde på pocketfreak.dk - i deres forum. Der ved jeg at den har været nævnt mange gange.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2006 - 21:29 #4
*.wma, *.wmv og *.mp3 er formaterne der som standard kan afspilles.

Næste gang, så kig i din manual...
For der står det.

"You can play files in either Windows Media or MP3 format (this include files
with the extension .asf, .wma, .wmv and .mp3). To find content in Windows
Media Format, see the WindowsMedia.com Web site
(http://www.windowsmedia.com).
Use Microsoft Windows Media Player on your desktop computer to copy digital
audio and video files to your Pocket PC.
For more information about using Windows Media Player, tap �� Help."
Avatar billede silverline Nybegynder
08. juli 2006 - 21:35 #5
annikaDK >> Okay, det ville være til stor hjælp, hvis du kunne finde en URL.

john_stigers >> Kan ikke finde manualen :-P
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2006 - 22:47 #6
Avatar billede silverline Nybegynder
08. juli 2006 - 22:52 #7
Cool nok. Men nu er problemet nu mere hvad jeg gør med det program, og hvor jeg får fat i det. Formaterne, den kan afspille standard, har du jo allerede oplyst mig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2006 - 22:54 #8
media player???
Avatar billede silverline Nybegynder
09. juli 2006 - 15:36 #9
Nej det omtalte TCPMP
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. juli 2006 - 16:29 #10
Ind på http://tcpmp.corecodec.org
den virker nu.

Hent til mobile - husk både program og plugins.

Den nyeste version er 0.71
Hent evt dem der hedder XXX.Setup.exe - de er lettest at håndtere indtil man er lidt inde i PPC-verdenen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juli 2006 - 17:10 #11
silverline> så husk at henvende dig til rette person :)
Vi er 2 der skriver her :D
Avatar billede silverline Nybegynder
09. juli 2006 - 17:49 #12
Jep. Jeg mangler et svar. Så jeg kan give nogen points ;-)
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. juli 2006 - 18:19 #13
Jeg takker pænt jeg til point - så hvis stigers ikke ønsker hellere, så læg du blot et svar selv, som du accepterer.
Du skal jo heller ikke give point før du har fået det du skal have til at virke - til at virke :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juli 2006 - 19:23 #14
Giver gerne svar - du var selv inde på om den kunne afspille Mpeg4, som jo var forkert.