Avatar billede excession Nybegynder
01. juli 2006 - 17:25 Der er 4 kommentarer

Læse RTF og OLE fra SQL Server

Hej med jer

Jeg forsøger at læse fra en BLOB i SQL server, men får vollapyk ud.

BLOB felterne indeholder RTF og Word filer, men når jeg åbner filerne kan Word ikke læse dem.  Umiddelbart ligner det bare vollapyk.

Er der noget der har et hurtigt svar?
Avatar billede excession Nybegynder
01. juli 2006 - 17:29 #1
Jeg kan også lige poste lidt af den kode jeg har skrevet til at læse:

FileStream fileStream = new FileStream(filename, FileMode.Create, FileAccess.Write);
BinaryWriter binaryWriter = new BinaryWriter(fileStream);

long totalBytes = sqlDataReader.GetBytes(blobColumn, 0, null, 0, int.MaxValue);

byte[] outbyte = new byte[totalBytes];
sqlDataReader.GetBytes(blobColumn, 0, outbyte, 0, (int)totalBytes);

binaryWriter.Write(outbyte, 0, (int)totalBytes);
binaryWriter.Flush();

binaryWriter.Close();
fileStream.Close();
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2006 - 01:17 #2
Og hvordan gemmes de ?
Avatar billede excession Nybegynder
02. juli 2006 - 10:46 #3
jeg ved ikke hvordan de er blevet gemt i DB.  Ud af 115 filer som jeg hiver ud kan jeg kun åbne 3-4 af dem.

Det er meningen at de skal være RTF og Word filer, men jeg er i tvivl om de rent faktisk er formatteret sådan.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2006 - 00:39 #4
Din kode ser OK ud. Og når du kan åbne nogen af dem, så indikerer det jo også at
det ikke er din kode som er forkert.

Så der er stor sandsynlighed for at det er indlæsningen som har haft fejl.