Avatar billede vels Nybegynder
29. juni 2006 - 22:38 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

word + visio

Hej

Jeg skal igang med at skrive en størrer rapport i Word med en del figurer. Jeg har før skrevet i latex, og brugt visio til figuer, men  har ikke mulighed for at bruge tex til det her :(

Hvordan gør man med word+visio? Man laver en visio figur gemmer den. Indsætter man så visio objektet i word eller gemmer man i et andet format og indsætter det som et billede i word?

Oversat søger "best pracis"
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. juni 2006 - 22:47 #1
Jeg ved ikke hvad best pracis er , jeg gør det selv ved at lave billedformater i visio og så indsætte figurene som billeder.

Jeg indsætter alle billeder (herunder selvfølgelig figure lavet i visio) i tekstbokse. Ved at dobbeltklikke på tekstboksens ramme kan du sætte rammefarven og fyldfarven til "ingen", hvorved tekstboksen bliver usynlig.
Det at du indsætter billeder i en tekstbok giver dig meget finere kontrol over hvordan og hvor på siden billedet skal side
Avatar billede vels Nybegynder
30. juni 2006 - 09:09 #2
hvilket billede format bruger du til at gemme i?

wmf, jpg, gif..?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. juni 2006 - 14:03 #3
Hvis deter tegnede illustrationer med få farver og uden skygger bruger jeg gif da det er bedst til storeflader med rene farver.

Er der fotos, mange farver eller mange skyggeeffekter med farveovergange så bruger jeg jpg.

Jeg har også mulighed for at efterbehandle i potoshop, så jeg kan godt finde på at gemme i begge formater fra visio og så behandle i photoshop hvis jeg f.eks. har behåv for at lave et pdf dokument der fylder lidt, men stadig har acceptabel grafik