Avatar billede thomas-k Nybegynder
27. juni 2006 - 20:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Redirect bestemt MAC adresse

Jeg har en firewall, hvor jeg nogle gange blokere en MAC adresse på følgende vis:

iptables -A FORWARD -m mac --mac-source XX:XX:XX:XX:XX:XX -j DROP

Nu vil jeg så bare gerne have at denne MAC adresse bliver redirected til en lokal html side (på samme interne net, dvs. en input regel), fx: http://10.0.0.1/fejl.html.

- Kan dette lade sig gøre og så så fald hvorledes ville linien se ud?
Avatar billede langbein Nybegynder
30. juni 2006 - 18:19 #1
Tenkte umiddelbart nei, men, forresten ..

Skulle tro det gikk aa deklarere en ny chain sendvidre eller noe slikt. Denne skulle i saa fall innholde en redirect til en ny ip og eller prtnummer. Web adresse gaar ikke.

Den opprinnelige setningen maa i saa fall endres:

iptables -A FORWARD -m mac --mac-source XX:XX:XX:XX:XX:XX -j sendvidere

Ikke hele svaret, jeg vet det, men jeg er paa ferie ..
Avatar billede thomas-k Nybegynder
30. juni 2006 - 19:19 #2
Ja, har selv tænkt det samme. Altså en ekstern ip, men kunne være rart hvis jeg kunne anvende samme ip i stedet. Har også overvejet at lave en virtuel webserver på port 81, men er ikke så ferm med min Gentoo server :-(
Avatar billede thomas-k Nybegynder
05. juli 2006 - 16:14 #3
Langbein, du må lige smide et svar hvis du vil have point inden jeg lukker.
Avatar billede thomas-k Nybegynder
24. marts 2007 - 13:26 #4
lukker...