Avatar billede venchil Nybegynder
27. juni 2006 - 12:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

iTunes og iPod synkronisering

Hej eksperter!
Jeg er den heldige ejer af 1 stk. iPod mini... Men jeg står og skal flytte, og i den forbindelse skal jeg have mig en MacBook PRO... Min eksisterende computer kører windows XP, men det er egentlig ikke dét, der er problemet... Jeg ved nemlig ikke, om jeg uden videre kan sætte min iPod i stikket på min nye computer, og derefter bare læsse af til dens harddisk... Da jeg skal bo i USA uden adgang til min computer herhjemme ville det nemlig være lidt surt, hvis al min musik gik tabt...

Vil iPod bare overføre alle sangene på den til en MacBook PRO (uden nogen musikfiler)? Og hvis ja, hvilke indstillinger skal iPodden så have? Jeg håber dette er den rigtige kategori =)
Avatar billede macintosse Nybegynder
27. juni 2006 - 12:25 #1
Du kan ikke hente sangene ud fra iPodden og du kan kun synkroniserer med en computer
Avatar billede venchil Nybegynder
27. juni 2006 - 12:27 #2
SLET IKKE?! Heller ikke hvis jeg bruger iPodden som ren lagerplads?
Avatar billede macintosse Nybegynder
27. juni 2006 - 12:51 #3
jeg mener at den vil formateres når du skifter fra pc til mac, det skete da min datter gik fra mac til pc
Avatar billede venchil Nybegynder
27. juni 2006 - 13:15 #4
Nå... Så må jeg vel gå den lange vej hen og købe nogle cd'er? :P
Avatar billede dddboberg Nybegynder
27. juni 2006 - 14:47 #5
du skal slå synkronisering med ipod fra i itunes instillinger ikke nødvendigt, men ejg har erfaringer at den reformatere hardisken i dette tilfelde. læg alle musik filerne i pcen over på ipoden manuelt som når du bruger den som hardisk.. det vil være en fordel hvis den er formateret i fat32, læg den over i macen og overfør filerne manuelt til din hardisk eller itunes( jeg mener drag and drop når du gennemser ipoden
Avatar billede venchil Nybegynder
27. juni 2006 - 16:39 #6
dddbobersg, tak for det fine svar... Jeg skulle mene at jeg har den nu :D
Avatar billede jvnega Nybegynder
01. juli 2006 - 22:08 #7
Vil lige nævne du kan hente LinkPod til din Mac og på den måde hente sangene ud, udover LinkPod findes der masser af andre programmer, og sågar et lille hack der gør du kan synkronisere med både din pc og din nye MacBook :)

Forresten kan du godt glæde dig, den er super fed MBP! :D
Avatar billede prinneh Nybegynder
04. juli 2006 - 23:30 #8
Idet at du kun ejer en mini, kan problemet nemt løses ved bare at brænde et par CD'er med al din mp3 på.
På denne måde kan du også fragte din musik med til USA, hvis et eller andet skulle ske med din computer+ipod i USA.