Avatar billede pede123 Nybegynder
26. juni 2006 - 11:14 Der er 16 kommentarer

Sort skærm ved opstart

Hej !
Jeg har et STORT problem !, når jeg starter min computer op viser den bare sort skærm mens der står "NO SIGNAL" på min skærm.. Jeg har prøvet at skifte skærm, så sker det samme. Grafik kortets blæser kører fint, så ved ikke om det er grafik kortet.
Jeg håber i kan hjælpe mig !
Avatar billede jps6kb Novice
26. juni 2006 - 11:21 #1
Er der et grafikkort på bundkortet? Er det evt. den du har sat stikket til?
Avatar billede pede123 Nybegynder
26. juni 2006 - 11:22 #2
Nej, det er det ikke..
Avatar billede jps6kb Novice
26. juni 2006 - 11:30 #3
Det lyder for mig som et svitset grafikkort.
Du kunne evt. prøve med et andet grafikkort jo, for at se om det gi'r noget.
Avatar billede peet49 Nybegynder
26. juni 2006 - 11:42 #4
Tag dine ramblokke ud og i et par gange, prøv så igen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
26. juni 2006 - 11:43 #5
Gør evt. det samme med grafikkortet.
Avatar billede pede123 Nybegynder
26. juni 2006 - 11:43 #6
Det gør jeg lige..
Hvis jeg nu siger til producenten at jeg overhovedet ikke har gjort noget ved den at den så pludselig går i stykker (har haft den i et år) ?.. Tror du det vil hjælpe?. Jeg mener af hensyn til erstatning ;)
Avatar billede pede123 Nybegynder
26. juni 2006 - 11:44 #7
Har prøvet det med rammene og grafik kortet.. Hjælper ikke. :(
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juni 2006 - 12:55 #8
Når der står "no signal", så prøv at trykke på reseknappen med 10 - 15 sekunders mellemrum indtil du kan høre at maskinen starter op.

Hvis dette får liv i den, så er det din strømforsyning der er fejl på.
Avatar billede pede123 Nybegynder
26. juni 2006 - 13:55 #9
#dragonknight
Forstår dig ikke helt. det er ikke strømforsyningen der er noget galt med.. Der er strøm i det hele.. Blæsere kører, også på GFX.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juni 2006 - 14:33 #10
Når en strømforsyning (PSU) starter, ved at man trykker på startknappen, så bliver CPU'en holdt i resetmode indtil spændingen på strømbusserne er god nok. Når de er det, så sender PSU'en et "Power Good" signal, og først derefter bliver CPU'en givet fri til opstart.
Hvis strømforsyningen  nu sender et "Power Good" for tidligt, så vil CPU'en ikke boote, for spændingerne er ikke i orden. Ved at trykke på Reset knappen, så kan man frembringe en situation, hvor spændingerne er i orden, når
PSU'en sender et "power Good" signal.

Så det er bare for at udelukke at din PSU går for tidligt :-)
Avatar billede pede123 Nybegynder
26. juni 2006 - 16:12 #11
:S.. Ja ja :D
Men jeg har prøvet med et nyt grafik kort, det virkede ikke !..
Kan det så være bundkortet ?..
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juni 2006 - 19:21 #12
Betyder det at du ikke kan provokere den til at starte ved at trykke på resetknappen ?
Avatar billede pede123 Nybegynder
27. juni 2006 - 18:43 #13
Den starter ikke hvis jeg trykker på reset knappen, nej..
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. juni 2006 - 21:39 #14
Har den kørt normalt før, eller er den nysamlet ?
Avatar billede pede123 Nybegynder
29. juni 2006 - 17:38 #15
Den kørte fint før, jeg har ikke ændret på noget.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juli 2006 - 12:59 #16
Kan du låne en tilsvarende PSU, så det kan udelukkes, at det er den der laver knuder.

Når du alligevel er inde i maskinen, kunne du også rense dine kølere og blæsere, så derr ngen nulermænd er. Brug evt. en gammel tandbørste.