Avatar billede tonny_gumoes Nybegynder
21. juni 2006 - 14:48 Der er 12 kommentarer

Deaktivere Save

Kan jeg lave en standart skabelon, hvor man kun kan skrive i og ikke gemme. Jeg skal ha en ver. af word hvor det ikke er muligt at gemme. Dvs. når man er færdig med sin tekst og lukker word skal den ikke kunne gemme teksten, heller ikke mens man skriver.
Avatar billede brynil Nybegynder
21. juni 2006 - 15:33 #1
Du kan skrivebeskytte din .dot fil
Avatar billede tonny_gumoes Nybegynder
21. juni 2006 - 15:57 #2
Ser ikke ud til at virke. Selve gem kannapen skulle også gerne blive deaktiveret
Avatar billede jkrons Professor
21. juni 2006 - 16:35 #3
Læg disse linier ind i kodearket ThisWorkbook for skabelonen:

Sub filesave()
'do nothing
End Sub

Sub filesaveas()
'do nothing
End Sub

Så kan du ikek gemem hverken med knappen, menuen eller tastaturgenvej.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
21. juni 2006 - 16:38 #4
og så kan du selv i instillingerne fjerne stien der pejer der hvor den laver automatisk gemning "autosave" du kan hvist også fjerne et flyveben der deaktivere autosave funktionen.. :D
Avatar billede flyhigh Nybegynder
21. juni 2006 - 16:39 #5
hvis autosave overhovede virker efter jkrons modificeret skabelon
Avatar billede brynil Nybegynder
21. juni 2006 - 16:56 #6
Hvis du slår autosave fra eller ændrer stien, påvirker det ethvert dokument, ikke kun det du netop arbejder med. Vær opmærksom på det.
Avatar billede jkrons Professor
21. juni 2006 - 17:19 #7
Hvis AutoSave også skal disables for dokumenter,lavet på basis af skabelonen og kun disse kan det gøres med disse linier i ThisDocument:

Private Sub Document_Close()
  Options.SaveInterval = 10
End Sub

Private Sub Document_New()
  Options.SaveInterval = 0
End Sub
Avatar billede jkrons Professor
21. juni 2006 - 17:20 #8
Og så glemte jeg lige

Privat Sub Document_Close
  Options.SaveInterval= 0
End Sub
Avatar billede jkrons Professor
21. juni 2006 - 17:21 #9
Pladder. Den sidste skulle have være Doccument_Open.
Avatar billede tonny_gumoes Nybegynder
23. juni 2006 - 12:09 #10
Hvordan ændre jeg i ThisWorkBook og ThisDocument. Jeg er ikke word superbruger
Avatar billede tonny_gumoes Nybegynder
23. juni 2006 - 12:54 #11
Har fået skrevet linierne ind i en skabelon men den laver brok over Document_close
Avatar billede tonny_gumoes Nybegynder
10. juli 2006 - 11:25 #12
Den spørger stadig om den skal gemme dokumentet når man trykker på det røde kryds