Avatar billede bend Nybegynder
19. juni 2006 - 12:48 Der er 15 kommentarer

Afsendelse af mail

Efter opgradering til fra WIN2k til XP kan jeg ikke længere sende post, men godt modtage,. Jeg kan dog sende en mail til mig selv, men ikke til andre. Jeg får en meddelse der siger: Meddelsen kunne ikke sendes, da en af modtagerene ikke blev godkendt af serveren. Serversvar:'550 5.7.1 <xxxx@xx.xxx.xxx>... relaying denied*. (Konto:"mail.mobilixnet.dk", SMTP-server: Mail.mobilixnet.dk", fejlnr : 0x800ccc79), har i gode bud på hvad der er galt ?. På forhånd tak
Avatar billede vejmand Juniormester
19. juni 2006 - 12:55 #1
Prøv følgende:
Funktioner -> Konti -> Egenskaber -> fanebladet "Servere" -> Flueben i "Min server kræver godkendelse"
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2006 - 13:03 #2
Hvilken udbyder har du ?
Avatar billede bend Nybegynder
19. juni 2006 - 15:09 #3
Udbyderen er Mobilixnet
Avatar billede bend Nybegynder
19. juni 2006 - 15:15 #4
Det med flueben i "servere" er prøvet, med samme resultat
Avatar billede vejmand Juniormester
19. juni 2006 - 15:19 #5
Prøv lige at skrive smtp.mobilixnet.dk i stedet for Mail.mobilixnet.dk ved udgående post
Avatar billede bend Nybegynder
19. juni 2006 - 15:40 #6
Vejmand
Fejler stadig med smtp.mobilixnet.dk. Fejlmeddelelse Serveren blev ikke fundet (Konto: "mail.mobilixnet.dk" , SMTP-server:"smtp.mobilixnet.dk", fejklnr. :0x800ccc0d.
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2006 - 16:05 #7
Hvad med smtp.orangenet.dk ? Men bruger du Modem endnu ? Mobilix/Orange ADSL kunder er nemlig opsagte, så derfor skal der skiftes Internet udbyder.

Er din Internet udbyder Mobilix ? Ikke hvor mailen er men hvem du går på nettet via.
Avatar billede bend Nybegynder
19. juni 2006 - 16:20 #8
Nej jeg bruger ikke modem mere og har ikke gjort det de sidste to år, men kører nu på en TDC opkobling.
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2006 - 20:43 #9
Så er det derfor så skal du enten bruge smtp.mail.dk eller asmtp.mail.dk
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2006 - 20:43 #10
Du skal altid bruge den SMTP der hører med til din internet forbindelse og ikke hvor emailadressen ligger.
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2006 - 20:44 #11
Avatar billede vejmand Juniormester
20. juni 2006 - 07:23 #12
Som leif skriver, ud for Udgående post (SMTP) skal der stå asmtp.mail.dk (Eller smtp.mail.dk)

POP3 adressen + kontonavn og adgangskode ok som det er nu.

Derefter flueben i "Min server kræver godkendelse"
Klik på "Indstillinger" ud for "Min server kræver godkendelse"
Prik i "Log på med disse indstillinger"
Skriv Kontonavn og adgangskode du har fået fra TDC derinde.
Kontonavn er sikkert et tolv-cifret tal.
Husk du skal bruge adgangskode fra TDC
Avatar billede bend Nybegynder
21. juni 2006 - 12:47 #13
Hej Leif
Efter at smtp server er rettet til smtp.mail.dk virker det igen, så tusind tak for hjælpen. Dette var min første henvendelse til Eksperten og det ser jo ud til at virke super. Hilsen Bend
Avatar billede leif Seniormester
21. juni 2006 - 12:59 #14
Jeg smider et svar som du så kan acceptere som bevis på at dit problem er løst.
Avatar billede leif Seniormester
21. juni 2006 - 13:00 #15
.