Avatar billede gubbermand Nybegynder
19. juni 2006 - 12:22 Der er 8 kommentarer

DMZ Desperat brug for hjælp

Hej

Jeg har et lille problem der overstiger min formåen. Håber en forbarme sig over mig.

Jeg skal have et DMZ (ekstra netkort i)

Jeg kører Astaro 6 firewall.
intern adresser 192.168.2.0
Gateway        192.168.2.2  (Astaro)
DNS            192.168.2.2  (Astaro)
WAN            83.93.85.***

Hvad adresse skal jeg give mit DMZ kort spørgsmål 1 ?

Jeg skal bruge DMZ til at tilgå min videoovervågning maskine (HD)
services på den kører på port 5001 & 3879

Jeg ønsker at alle henvendelser på min Wan -pop3, smtp, http (jeg har mail, postserver oppe at kører, det kører fint) ryger vidre til min DMZ. Spørgsmål 2

Jeg synes jeg har prøvet alt tænkeligt. HJÆLP
Avatar billede gubbermand Nybegynder
19. juni 2006 - 12:43 #1
Hov glemte lige at DMZ skal sende videre til Videooptageren (hvilken adresse vil man give den)
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juni 2006 - 12:46 #2
Dit DMZ kan ikke have samme IP som et andet kort og bør have et helt andet netværk. Det kunne gøres således

intern adresser 192.168.2.0
Gateway        192.168.2.2  (Astaro)
DNS            192.168.2.2  (Astaro)
DMZ            172.16.0.2 (du kan også bruge 192.168.100.2 bard det er et andet netværk end intern)
WAN            83.93.85.***
Avatar billede gubbermand Nybegynder
19. juni 2006 - 12:52 #3
Okay tak for det

Hvad med routing / Nat osv. hvordan får jeg det guidet til de rigtige adresser.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juni 2006 - 13:10 #4
Det kommer helt an på den specifikke box, jeg kender ikke Astaro ogved derfor ikke præcist hvordan det sættes op. Prøv at se dokumentationer for boksen, der bør det være ordentligt beskrevet.

Hvis det er en ordentlig friewall skal du også kunne lave regler for trafik mellem de enkelte interfaces.
Avatar billede gubbermand Nybegynder
19. juni 2006 - 13:23 #5
Vil man lave en statisk routing fra DMZ til Videoovervågningen

Hvilken IP vil man give videooptageren (172.16.0.3) og hvilken subnet adresse ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juni 2006 - 13:43 #6
Det kommer jo an på hvor mange hosts og hvor mange supnetværk du har brug for. Du kunne f.eks. give subnetmasken 255.255.240.0 der bruger 21 bit til netværksdelen det giver rigeligt til både hosts og netværk
Avatar billede gubbermand Nybegynder
19. juni 2006 - 15:02 #7
Nogen som kan hjælpe med Astaroen dvs. routing / nat osv.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juni 2006 - 15:09 #8
Du kan downloade kokumentationen her

http://docs.astaro.org/support/documents_resources