Avatar billede lauralouise Nybegynder
19. juni 2006 - 12:06 Der er 14 kommentarer

flash - tekst mangler i browseren

Jeg har lavet et flash site til en kunde. Alt har fungeret perfekt på både mac og pc - og i de mest almindelige browsere. Nu kommer kunden pludeslig med et problem en han kender er stødt på, ved at besøge sitet. Den grønne baggrun - dvs grafikken på sitet, kan ses, men ikk teksten. Der er lavet en formular på en af siderne, den ser man fint.

Jeg har selv testet den på pc med samme exploreudgave som der her er problemer med (IE 6 version SP2)...jeg synes det lyder meget mærkeligt - og aner simpelthen ikke hvad jeg skal give af feed back til min kunde!!

det drejer sig om www.ideatakeaway.dk

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt.

På forhånd tak,

Laura
Avatar billede docks Nybegynder
19. juni 2006 - 12:34 #1
Er teksten i dynamiske tekstfelter? I så fald skal du nok embedde teksten.
Avatar billede lauralouise Nybegynder
19. juni 2006 - 12:50 #2
noget af den tekst der ikke kan ses er breaket - så det er grafik, noget er statisk tekst i et movieclip...hmmm! Kan fejlen ligge et andet sted, hos webhotelet (surftown) eller hos selve den pc der ses på...
Avatar billede docks Nybegynder
19. juni 2006 - 13:42 #3
nej kan ikke forestille mig det er webhotellet.

Har du en preloader på siden? Det kan tænkes at noget af flashen loades og den så viser forsiden - hvis brugeren så klikker videre til en underside inden det er loaded vil man bare komme til en tom side.
Avatar billede lauralouise Nybegynder
19. juni 2006 - 14:00 #4
der er ikke nogen preloader på siden....
Avatar billede mobius6 Juniormester
19. juni 2006 - 14:15 #5
jeg kan ikke umidelbart se at der skulle mangle noget..
kunne v¿re et player issue.

en bug (gammel sag, ved ikke om den stadig er der) er hvis du breaker txt og ikke deselecter det inden du exporterer sker det en sj¿lden gang at det går galt (men det var tilbage f¸r MX tiden)
Avatar billede docks Nybegynder
19. juni 2006 - 15:53 #6
Mit bud er at det er en preloader der mangler og at brugeren har klikket videre inden hele SWF filen er loaded...
Avatar billede lauralouise Nybegynder
19. juni 2006 - 16:19 #7
det er meget muligt...har du en effektiv måde at lave en preloader på - der er så mange...!!??
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. juni 2006 - 06:47 #8
tror nu ikke at det er preload der er problemet (har checkket fra kina på et GPRS modem, så bliver det vist ikke langsommere end det :-)), resultatet er magen til min 6mb forbindelse... pr¸v evt at gemme den som MX og lave en ny publish se om det ikke l¸ser det.

hvis du vil have en preloader (hvilket jo altid er en god ide):
http://search.atomz.com/search/?sp-advanced=1&sp-q=preloader&B1=search&sp-a=00040c2f-sp00000000&sp-w-control=1;
Avatar billede lauralouise Nybegynder
20. juni 2006 - 09:51 #9
tak - det prøver jeg lige - og vender...
Avatar billede lauralouise Nybegynder
20. juni 2006 - 09:52 #10
... tilbage 8o)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
22. juni 2006 - 10:06 #11
Mit bud er at du har eksporteret flashen som v7, men i html-koden kræver du kun v6 for at afspille. Prøv at ændre din html, så den kræver v7 - jeg tror brugeren med problemet sidder med en v6 player.
Avatar billede lauralouise Nybegynder
22. juni 2006 - 13:16 #12
det lyder fornuftigt. kan du forklare mig hvordan jeg gør det...det lyder måske som et tosset spørgsmål, men jeg er ikke alt for teknisk!!! 8o)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
22. juni 2006 - 13:38 #13
Okay, det er helt i orden - prøv at trykke CTRL+SHIFT+F12 i din flash og se, hvilken version flashen bliver eksporteret som. Du skal eksportere den som fx. v7 eller 8, afhængigt af, hvilken version du har lavet det i. Det vigtige er bare at der står samme versionsnummer i html'en, der holder flashen. Eksportér en ny html fra flash eller brug swfobject, så du undgår click-to-activate i IE.
Avatar billede mobius6 Juniormester
22. juni 2006 - 13:50 #14
06:47:47  :)

men i bund og grund er det nemmeste at du kommer med lidt mere info mht. versionsnumre og playerversioner, det g¸r tingene lidt nemmere :-)