Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
18. juni 2006 - 19:36 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Eksempler på positiv særbehandling søges.

Vel at mærke, eksempler hvor KVINDER får positiv særbehandling på det danske arbejdsmarked eller i det danske uddannelsessytem.
Avatar billede moocher Nybegynder
18. juni 2006 - 20:15 #1
IT-Verdenen...

Hvis en kvinde viser snilde indenfor IT bliver hun lettere optaget da der er mangel på disse.
Avatar billede noerbo Nybegynder
18. juni 2006 - 21:04 #2
Forældremyndighed
Avatar billede noerbo Nybegynder
18. juni 2006 - 21:04 #3
undskyld misforstod kan jeg se.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
18. juni 2006 - 21:38 #4
Ved sure gamle (han)lærere i folkeskolen (sagt af en fyr som selv har oplevet det (o; )
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
18. juni 2006 - 22:17 #5
moocher -> godt eksempel

noerbo -> Faktisk et rigtig godt eksempel, selvom det ikke var det jeg søgte. Skulle muligvis have spurgt til positiv særbehandling af KVINDER i al almindelighed :)

elskermad.dk -> no comprendo

Der må være flere steder hvor man favoriserer KVINDER - come on :)

Alle må gerne smide et svar.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
18. juni 2006 - 22:21 #6
Mange steder er det et problem for fædre at holde barsel, hvorimod det jo er fuldt acceptabelt for kvinder. Dette selvom mænd jo også har ret til orlov og hvad det ellers hedder. Så her er der vel også tale om positiv særbehandling.
19. juni 2006 - 06:33 #7
Børnepenge fra kommunen/staten - de der ~4.000 kr hvert kvartal - sendes til den kvindelige part...
Betalning til kommunen - sendes til den mandlige part...

(Sådan har jeg oplevet det...)
Avatar billede rynke10 Novice
19. juni 2006 - 07:44 #8
Selv om det ikke er lovligt, er der gratis/billig adgang for kvinder på visse discoteker.
Kvinder har ikke værnepligt.
Alt inden for børn, hustrubidrag.

Og så når Libresse giver gratis prøver væk. Hvorfor gør f.ex. Tuborg aldrig det ;-)
Avatar billede nva Praktikant
19. juni 2006 - 09:44 #9
Diverse straffe for ulovligheder er næsten altid mindre for kvinder end for mænd.
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
19. juni 2006 - 10:44 #10
Personale chefer.
Ja børn er (stadig) "default" betragtet som værende moderens, hvis ikke andet ønsket sendes børne chekcen til mors NEMkonto.
Avatar billede martin_moth Mester
19. juni 2006 - 10:51 #11
Men du kan nok få lige så mange - eller flere - eksempler på det modsatte, positiv særbehandlig til mænd. Bare en indskydelse...
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
19. juni 2006 - 16:21 #12
Dejligt at se at så mange har villet bidrage - tak til alle :)

martin_moth -> jeg kender en del eksempler på det modsatte, så det har du helt ret i.

rynke10 -> hvis du kommer forbi en dag, så skal jeg gerne give dig en Tuborg eller to ... ta´r du konen med får hun ingen :p Jeg går nemlig ind for positiv særbehandling af mænd :)

I glemmer allesammen at ligge et svar !!
Avatar billede johnlykk Nybegynder
19. juni 2006 - 20:14 #13
Tjae-hvorfor har ingen talt om værnepligt?
Lilium
Avatar billede martin_moth Mester
19. juni 2006 - 20:33 #14
jonhlykk: Værnepligt er nævnt
Avatar billede moocher Nybegynder
21. juni 2006 - 07:44 #15
Svar for IT-verdenen :P

Inden for de fleste uddanelser tror jeg også kvinder har det lettere, da jeg tror de har det lettere ved at få hjælp til lektier .... Sagt ud fra 3 år på gym hvor 90% jeg hjalp var piger (og det nok var fyrene der havde mest brug for det)... :D
Avatar billede anjensen1 Novice
21. juni 2006 - 13:24 #16
kunstig befrugtning /kvinder får 3 forsøg -en overgang så det ud til lesbiske fik 6 forsøg (sammenlagt så at sige..) Mænd får slet ingen..
(sorry) skam mig ->au :)

i den mere alvorlige retning -Du vil nok finde en masse positiv særbehandling der er omvendt proportional med modtagerens alder. Problemet er at hvis en person der kan indregnes under hatten 'politisk korrekt' får den idé at en grp er en truet dyreart, så vil det næsten uden undtagelse føre til uretfærdig lovgivning. I en periode var det kvinderne. Focus synes nu mere at gå til indvandrere og lur mig om ikke indvandrer kvinder ender i den bedste skysovs. Når en Radikal siger de frygtede ord 'Vi bliver nødt til at gøre noget' Så løb! Løb så hurtigt du kan/ væk væk som bare pokker. frygtelige ting vil snart ske..
Avatar billede martin_moth Mester
21. juni 2006 - 13:42 #17
"Du vil nok finde en masse positiv særbehandling der er omvendt proportional med modtagerens alder."

???

Får en 30 årig mere positiv særbehandling end en 40 årig - eller får en baby mere positiv særbahandling end en pensionist?

Forstår ikke hvad du mener...

Heller ikke med det følgende du skriver, ved ikke hvilken "uretfærdig" lovgivning du taler om?
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
22. juni 2006 - 14:00 #18
.
Avatar billede anjensen1 Novice
10. juli 2006 - 11:27 #19
@ martin, ironi+politisk observans -> ovenstående ævl
men du spørger:
"Får en 30 årig mere positiv særbehandling end en 40 årig"
yeees martin, det -gør- HUN (dog ikke generelt -anatomiske faktorer er yderst afgørende)
;)
effekten synes at indfinde sig omkriiing... hmm år 16.. så en exception case behøves for 0..16
pjat.end;