Avatar billede blanken Praktikant
16. juni 2006 - 21:30 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Kaspersky/BullGuard

Hey

Jeg har d.d. fået besked at mit sikkerhedssystem McAfee abonnement er udløbet og det har bevirket, at jeg leder efter nyt.

Jeg søger en komplet pakke hvor Antivirus, Firewall og spamfilter er med.

Programmet skal opdatere automatisk og må ikke tage for meget CPU så maskinen bliver for langsom.

Jeg er villig til at betale, for at få et godt sikkerhedssystem.

Jeg har et øje til Kaspersky/BullGuard, men er der nogle der har erfaringer med disse?

Lad mig høre.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. juni 2006 - 21:36 #2
Bullguard pakken er fremragende. Bruger Bitdefender antivirus, og Sygate PRO firewall. Det bliver ikke ret meget bedre. Billigst her http://spywarefri-shop.dk/index.php?cPath=30
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
16. juni 2006 - 21:44 #3
Kaspersky er noget af det bedste der fås. Jeg bruger kun kaspersky, og det har jeg også installeret i 2 virksomheder, som server-program og til de forskellige computere. Kaspersky går man ikke fejl af. Og den nye Internet Security 6 har alle nødvendige funktioner og filtre inkluderet.
Avatar billede blanken Praktikant
16. juni 2006 - 21:45 #4
Jeg har været inde på spywarefri som jeg kender ganske udmærket. Men de fortæller ligesom ikke deres erfaringer om hvor meget CPU hastighed programmerne tager og så ville jeg gerne høre andre bruger om deres erfaringer.
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
16. juni 2006 - 21:53 #5
JEg har midt kaspersky kørende nu, det bruger mellem 00 og 02. Væsentlig mindre end f.eks. på msn der ligger mellem 02 og 06 i idle tilstand.
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
16. juni 2006 - 21:53 #6
mit*
Avatar billede blanken Praktikant
16. juni 2006 - 22:07 #7
Jeg har kigget lidt meget på nedenstående. Såfremt jeg vælger denne pakke, skal jeg så ikke afinstallere McAfee fuldstændigt, før jeg starter med ny firewall. Og er der nogle programmer den ikke harmonerer med?

http://spywarefri-shop.dk/product_info.php?cPath=30&products_id=81
Avatar billede blanken Praktikant
16. juni 2006 - 22:23 #8
forevernewbie...Bullguard virker også ganske okay, dog har jeg ladet mig fortælle, at firewall stort set hele tiden forstyrrer med popup (advarsler), hvilket lyder irriterende. Men hvad er dine erfaringer om denne pakke.
Avatar billede blanken Praktikant
16. juni 2006 - 23:01 #10
Bitdefender lyder ellers godt. Men det er jo dyrere end Kaspersky og ikke på dansk.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. juni 2006 - 23:38 #11
Enhver software firewall af god kvalitet, vil spørge dig om dine programmer må gå nettet, for at forhindre at dine data evt kan bliver sendt til hackere, og også forhindre at ny skadelig kode måtte blive downloadet. Bullguard har dog den fordel, at den "kender" mange hæderlige processer i forvejen, så den ikke vil spørge dig om dem. I starten skal den selvfølgelig lige lære dine programmer at kende, og vil ellers for det meste kun alarmere, hvis du installerer nye programmer som vil have adgang til nettet. Hvis du vil have en firewall som stort set ikke alarmerer, kan du bare bruge Windows Servicepack2 firewall, men vær opmærksom på, at den slet ikke giver den samme grad af sikkerhed, da den slet kan forhindre din maskine i at "lække" data.
Avatar billede anoz Nybegynder
16. juni 2006 - 23:45 #12
hey...

jeg kender ikke bullguard, men har købt kaspersky for et par uger siden, og jeg må sige, at jeg er meget tilfreds... programmet er meget nemt at bruge og bruger _ikke_ særligt mange resurser!! det får i hvert fald "en stor femtal af mai" :-D
Avatar billede blanken Praktikant
17. juni 2006 - 00:34 #13
Nu har jeg lige fjernet McAfee og installeret Kaspersky pakken gratis på prøve i 30 dage. Så må jeg se om jeg bliver tilfreds med dette. Der er nok at vælge imellem. Det er bare så hulens svært at vælge, når man ingen erfaring har.

Så håber jeg bare, at jeg også kan give det et stort femtal ;)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
17. juni 2006 - 01:01 #14
Kaspersky er også et superprogram, herom ingen tvivl. Vil bare lige nævne for dig, at version 6 har nogle småfejl de stadigvæk rette på
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2006 - 01:01 #15
Kaspersky er ikke hvad det var engang, men held og lykke :)

Vil stadig sige Bitdefender, men skal det være på dansk, så brug Bullguard da det bruger Bidefender maskinen som er ret effektiv og rost til skyerne.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
17. juni 2006 - 01:08 #16
Kaspersky er nu stadigvæk godt, men jeg må indrømme at min favorit i dag, også er Bitdefender
Avatar billede blanken Praktikant
17. juni 2006 - 08:58 #17
Nu prøver jeg i de 30 dage og dernæst får Bullguard chancen.
Jeg takker for jeres indlæg.