Avatar billede wildthing Nybegynder
12. juni 2006 - 10:57 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Connection til MSDE - hvordan

Der er mange spændende indlæg, men jeg synes ikke at komme videre i min case. HVis en venlig sjæl vil forbarme sig over mig, vil jeg være meget taknemlig her i sommervarmen.

Vi har et Microsoft CRM system, og brugerne synkroniserer data til outlook på deres laptops. Her anvendes MSDE, og disse data vil jeg sindsygt gerne have fat i, så jeg kan lave eksempelvis rapporter i excel eller vha en lokal .net asp side på deres laptop. Grunde til det, er at CRM anvender reporting services, som jo kun er tilgængelig når de er online på serveren. Ofte sidder man i rusland uden nogen forbindelse, og datavisning er nødvendig.

jeg forsøger med visual web developer 2005 express edition at lave en connection til database filen, men første problem er at når jeg vælger SQL server database filen får jeg at vide at denne anvendes af en anden process. Jo tak. Outlook mm kører jo.

jeg har forsøgt at create en DB med OSQL efter at ha' læst flere indlæg, men his jeg skriver > OSQL -E create database testDB ON(filename='c:\test.mdf',size=100MB,maxsize=100MB') go
får jeg bare listet alle switche som OSQL anvender ??

OSQL -E alene giver fejlen :
[Shared memory] SQL server does not exist or acces denied
[Shared memory]ConnectionOpen (Connect())

Det var mange oplysninger. Mit hovedmål er at finde en rapportløsning vha MSDE.

Wildthing
Avatar billede wildthing Nybegynder
12. juni 2006 - 10:59 #1
Glemte lige... SQLEXPRESS servicen kører tilsyneladende.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juni 2006 - 12:53 #2
OSQL -E -S navnpådinpc\SQLEXPRESS

måske
Avatar billede wildthing Nybegynder
14. juni 2006 - 09:16 #3
Jo det starter express, men hvorledes kommer jeg på min offline database.

Jeg kan i SQL server configuration manager se at express service peger på
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Data

hvor imod mine offline data ligger på
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL$CRM\Data

er det noget jeg skal rette og hvorledes?
database filen som jeg formoder indeholder mine ønskede offline data ligger i
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL$CRM\Data\MSCRM_MSDE.mdf

Jeg kan lave en connection i studio som tager fat i PCnavn\SQLEXPRESS, men det er jo isagens natur ikke mine CRM offline data. Skal jeg rette sti eller gøre noget helt andet for at få hul til mine data?

Arne: Jeg kunne godt give dig eksempelvis 50point nu for dit delsvar, men mon ikke du går efter hele svaret og de 200 point;-)
Avatar billede wildthing Nybegynder
14. juni 2006 - 09:18 #4
Glemte at tilføje at jeg har fundet ud af at jeg ikke skal bruge "SQL server file" connection men kun "SQL server", og derved vil jeg ikke få bøvl med at filen anvedes af anden process. Jeg har som sagt også hul til min default express DB.
Avatar billede wildthing Nybegynder
14. juni 2006 - 12:12 #5
Så faldt ti øren.
OSQL -E -S navnpådinpc\<instans>
altså OSQL -E -S navnpådinpc\CRM
enkelt når man bare ved det.
tak Arne for dit input til del spørgsmålet
Du får 100point, så har jeg måske lidt goodwill til senere.

Smider du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2006 - 13:06 #6
svar
Avatar billede wildthing Nybegynder
14. juni 2006 - 13:49 #7
svar-wildthing