Avatar billede speedydk Nybegynder
11. juni 2006 - 15:00 Der er 8 kommentarer

Hvilke tv-kort / programmer skal bruges til bl.a. timeshift?

Jeg har en relativt ny maskine der mangler noget at lave, så jeg forestillede mig et mediecenter, specielt fordi jeg rigtig gerne vil kunne optage direkte fra tv til min harddisk, og timeshift funktionen vil jeg også gerne kunne bruge. Hvilke tv-kort og programmer er nødvendige til det? (Det behøver ikke at være de aller bedste, men ej heller de billigeste).
Og hvilket OS vil være nemmest, Windows Media Center?
Avatar billede speedydk Nybegynder
11. juni 2006 - 15:08 #1
jeg vil egentlig også gerne kunne bruge det til at se DVB, hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede speedydk Nybegynder
11. juni 2006 - 15:10 #2
og lige en ting til, hvad er forskellen på DVB-T og DVB-S?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juni 2006 - 16:44 #3
DVB-Terrestial er på jordbaserede sendere
DVB-Satelit er på satelit sendere
DVB-Cabel komer via din kabel TV forbindelse

Til de fleste kort følger der software med til at optage og timeshifte.
Avatar billede speedydk Nybegynder
15. juni 2006 - 16:34 #4
vil 2x dette her kunne bruges ?
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=176180
og kan det det tage DVB (og skal jeg have en af de der DVB recievere for at det virker?)
Avatar billede fuglen1 Novice
16. juni 2006 - 10:38 #5
speedydk:Du skal vælge dvbkort efter hvordan du modtager dit tvsignal
er det Antenne er det DVB-t
er det Parabol er det DVB-s med tilhørende cam modul hvis det er til batalingslkanaler
er det Kabaltv (dog sender mindre antenne foreninger ud som dvb-t) er det DVB-c med tilhørende cam modul hvis det er til betalingskanaler.

I MCE får du ikke undertekster på DVB
korter du linker er kun til dvb-t og analog
Avatar billede speedydk Nybegynder
16. juni 2006 - 19:52 #6
fantastisk svar Fuglen - det talte rent til mine mange spørgsmål.

Hvad skal jeg så anvende i stedet for MCE for at få subs på DVB ?
Avatar billede speedydk Nybegynder
16. juni 2006 - 19:56 #7
Et spørgsmål består dog stadig ubesvaret såvidt jeg kan se.
Kan jeg bare sætte antennekablet til mit (kommende) tv-kort og så se DVB-tv, eller skal jeg have en DVB-Reciever mellem antenne og tv-kort selvom der er DVB-T tuner i kortet ?
Avatar billede fuglen1 Novice
16. juni 2006 - 21:40 #8
Kort der har dvb tuner i er det vare at sætte antennekablet i og eventuelt cam modul.  Cam modul er ikke nødvendigt på det danske dvb-t net endnu.
Så modtageren er overflødig

Med hensyn til software er der ikke ret mange.
Dvbviewer (windows, kan optage dvb subtitles med timer i TS format
Mytheatre (windows)
Mythtv (linux)