Avatar billede nview Nybegynder
07. juni 2006 - 09:10 Der er 3 kommentarer

Skal på trådløst skole net! uden kode hvordan :S

Jeg sidder lig nu på en af skolens mange pc'er
de har trådløst net her og jeg har min bærbare med jeg finder uden problem hurtigt nettet...

MEN, jeg ved ikke hva koden er, det er linksys router...
og kan jeg evt finde ud af det nu jeg er på netværket skal
nemli sidde med min bærbare nu..

og så skal jeg enten knække koden eller skal jeg
ændre den.. men hvordan :S

Hurtig hjælp søges

M.V.H
nView
Avatar billede innercitydk Nybegynder
07. juni 2006 - 09:28 #1
Det kan ikke lade sig gøre. Du skal kontakte skolens it afdeling og få dem til at give dig en kode. Det andet er fyfy og kan resultere i en politianmeldelse hvis du bliver opdaget. Du kan under ingen omstændigheder få hjælp herinde til at bryde koden på din skoles netværk!!
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. juni 2006 - 09:40 #2
de registrer nok hvem der er på.. Så finder de hurtigt ud af du også er der ;) Spørg dem, er det meningen i må få jeres egne på, så gør de det nok gerne... der er 99% chance for du bliver smidt ud ellers
Avatar billede zoone Nybegynder
07. juni 2006 - 09:44 #3
Hvis det er meningen du skal bruge deres trådløse netværk er det vel nemt at få en kode tildelt, ellers må du tage brillerne på og prøve dig frem - men du kommer nemt i problemer, som innercity påpeger.

Hvis du ikke kan få en kode, og tilhører den aldersklasse der absolut skal udfordre alle regler, kan du jo gå videre og læse "Hacking wireless networks for dummies"
(http://www.amazon.com/gp/product/0764597302/102-0355061-4780932?v=glance&n=283155) ... ikke at det er nogen som helst form for garanti for succes... :D