Avatar billede l_otto Nybegynder
06. juni 2006 - 22:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

godt login system

jeg leder efter et godt login system hvor man også kan oprettet brugere osv..

og imun overfor sql injections osv

bare det bedste.. det må gerne koste lidt:-)
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
07. juni 2006 - 09:39 #1
Det nemmeste at gå igang med er nok et Seesion login system, og det er nemt at opsætte, og vælge , hvilke sider som der skal være sikre, der kan så laves bruger levels, du har ikke skrevet hvad den præcis skal bruges til, men sessions er nok nemmeste måde at opnå en god sikkerhed på. du siger "købe" tror der kan findes et gratis et på nettet. søg evt. "session login system" @ google
Avatar billede ffsoft Praktikant
07. juni 2006 - 11:00 #2
Det er ikke så meget et spørgsmål til mysql, logon siderne skal laves
i asp eller php, så du skal vælge en teknologi og så stille spørgsmålet
i det relevante forum.
Avatar billede l_otto Nybegynder
07. juni 2006 - 15:01 #3
ok ja men i asp til mysql.. tak.. det må gerne være et system der er lavet jeg bare kan købe
Avatar billede ffsoft Praktikant
08. juni 2006 - 09:20 #4
Jeg har lavet et gratis site til foreninger her:
http://www.ffforening.dk/start.asp, hvis du vælger "Din side" vil du
blive mødt af et login. Denne login side er skrevet i asp og findes
til både Access og mysql. Kan hentes her:
http://www.ffsoft.dk/eksempler.asp Ved at tilpasse den og holde det
indtastede op imod et regulært udtryk, kan den gøres sikker over for
SQL injektion. Du kan selv arbejde videre med den, eller jeg kan mod
betaling tilpasse den, så den passer lige til dig.
Avatar billede l_otto Nybegynder
08. juni 2006 - 20:43 #5
er den imun overfor sql injections
Avatar billede ffsoft Praktikant
09. juni 2006 - 08:49 #6
Hvis du selv definerer password til brugerne ved du osse hvilket mønster de
har og derfor kan du lave et regulært udtryk (Regular expression) der godtager
dette mønster og ikke andet. Dermed er du sikret mod SQL injections.

Hvis et password f.eks. har denne type kvk23kVk hvor k er en konsonant v er
en vokal og 23 er to tal, vil du kunne checke at det er det og intet andet som
brugeren bliver godkendt på.