Avatar billede anoxia Nybegynder
04. juni 2006 - 11:36 Der er 9 kommentarer

Matematiske beviser

Hejsa.
Åbenbart skal jeg til mundtlig matematik prøve på torsdag, og jeg kan kun beviserne om cosinus og sinus, og det er jo ikke nok at satse på at jeg trækker noget om trigonometri.
Så jeg har søgt forgæves på google efter matematiske beviser, og det er meget begrænset hvad jeg finder, i hvert fald ikke noget jeg kan bruge.
Så nu spørger jeg til råds her, er der nogen der kan hjælpe mig med at finde matematiske beviser? Niveauet er kun 1g (eller stx eller hvad de kalder det efterhånden).
Pensum er:
trigonometri (den har jeg ordnet)
Lineære funktioner
Andengrads polynomier
Eksponentiel vækst (herunder renteformel)
Potensvækst
Ligninger (andengrads)
Binomialfordelingen
Statistik, sumkurver

200 point til dem der kan hjælpe.
På forhånd tak.
Avatar billede anoxia Nybegynder
04. juni 2006 - 11:36 #1
Evt. navn på en bog/hæfte jeg kan købe, ville heller ikke være tosset.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juni 2006 - 11:54 #2
http://da.wikipedia.org/wiki/Matematiske_beviser

Ved ikke om du kan bruge det, jeg er ikke ligefrem noget matematisk gení.  :-)
Avatar billede jacla Nybegynder
04. juni 2006 - 13:00 #3
Avatar billede martin_moth Mester
04. juni 2006 - 13:20 #4
Du må da selv have en bog, og hvad der ellers indgår i pensum?
Avatar billede anoxia Nybegynder
04. juni 2006 - 14:17 #5
Vores bog inderholder underligt nok ingen beviser (udover Pythagoras bevis som en indledning til beviser). Men jeg må på bilbioteket og hente en bog.
Avatar billede martin_moth Mester
04. juni 2006 - 17:37 #6
Det kan ikke passe at du skal kunne noget din lære ikke har gennemgået for dig! Brok dig!!!
Avatar billede mrandersdk Nybegynder
04. juni 2006 - 17:39 #7
det lyder meget mærkeligt at i skal til en prøve i noget der ikke står i jeres bog, normalt kommer man kun til prøve i noget hvor der er et pensum, jeres lærer kan jo ikke forlange at i skal kunne beviser i ikke har lært, det ville jo svare til at selv bevise sætningerne.

Hvilken bog er det i bruger ?
Avatar billede jacla Nybegynder
04. juni 2006 - 18:31 #8
Har lige talt med min søster, som underviser 1,2 og 3g'er.

Pensum skal være i jeres lærebøger.

SÅ "Hit the Books"
Avatar billede anoxia Nybegynder
07. juni 2006 - 21:55 #9
Der er nul beviser i vores lærebog. Vores lærer har gennemgået beviser på tavlen, det er det eneste :p Men accepterer nu svaret alligevel, løb på biblioteket og lånte Mat1a