Avatar billede ismand Nybegynder
03. juni 2006 - 15:10 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Jepponet hacket igen.

Med relation til: http://www.eksperten.dk/spm/705522

vil jeg lige kort fortælle hvad der er sket hos Jepponet. I februar/marts måned blev jepponet (og resten af landet) ramt af en massiv byge af hacks/defacements, hvor muslimske hackere destruerede en masse websites forsider.

For Jepponet betød det at en masse brugere fik defacet deres forside.

Denne gang er Jeppenet vist blevet destrueret noget værrere. MS Sql Serveren (som vi betaler en god slat penge for at bruge) er blevet hacket. PLESK administrations-systemet (eller dele af det) er blevet hacket. Vores mail-service har stortset været nede i 2/3 dage nu .. og naturligvis virker SQL Serveren stadig ikke.

Jepponet (som ellers priser deres service så højt) har brillieret ved ikke at skrive det MINDSTE på deres website, og deres "Driftmeddelses"-system er blevet taget offline. De svarede ikke telefonen Fredag (den var blevet slået fra) og de svarer ikke på e-mail support-spørgsmål.

HVAD FANDEN LAVER I JEPPONET!

Jeg håber virkelig ikke der er andre der overvejer at bruge Jepponet. Hvem ønsker at arbejde sammen med en virksomhed der dels bliver hacket hver anden måned, men endnu værre ikke fortælle dig om det, eller bare gør det MINDSTE for at råde bod på det.

Farvel og Tak Jepponet, det var alt fra mig.. jeg har kun været kunde hos jeg i 7 år..
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. juni 2006 - 16:24 #1
hvad er det du spørger om???
Avatar billede ismand Nybegynder
03. juni 2006 - 16:52 #2
Læs første post.
Avatar billede kenp Novice
04. juni 2006 - 10:07 #3
også syntes jeg at ismand skal tage og læse reglerne for brugen af dette forum
Avatar billede a-torsten Nybegynder
06. juni 2006 - 12:08 #4
Siger ikke at du har uret, men tjek lige http://www.jepponet.dk/support/vis_support.asp?doo=visCase&case=49

Der er en helt anden forklaring...
Avatar billede ismand Nybegynder
07. juni 2006 - 13:22 #5
Ja, forstår godt folks "undren"... men desværre forholder det sig sådan at jeg har screenshots af hackede sektioner af deres site.. så den helder bare ikke.. desuden har jeg testet via "non"-TDC klienter.
Avatar billede ismand Nybegynder
08. juni 2006 - 19:47 #6
Kenp:

Jeg har skam læst reglerne. Det forholder sig jo sådan at at det jeg siger ikke er injurier, men faktisk er sandt.

Grunden til jeg skriver alt det her, er for at informere andre mennesker om HVAD der sker og for at hjælpe andre til ikke at begå den store fejl at samarbejde med dem.
Avatar billede ismand Nybegynder
08. juni 2006 - 19:54 #7
Fortsættelse:

Jeg har i over en uge nu, forgæves forsøgt at komme i kontakt med Jepponet. Når jeg åbner en support-ticket, lukker de den uden at besvare den. Ringer jeg til dem, svarer de ikke telefonen. Deres "Driftmeddelelse" som angiveligt skulle være opdateret idag, er rent faktisk ikke blevet opdateret. Deres Driftmeddelelses system viser altid den aktive dato, men det reele tidspunkt for oprettelsen. (Det vil sige, opretter de en Driftmeldelelse d. 02.06.06 12.00.00, vil den imorgen vise at den blev oprettet d. 03.06.06.)

Det er nu lykkedes mig at få adgang til database, så jeg kan eksportere alt mit data væk fra deres Server. Derefter har jeg sat det til at køre på en anden SQL Server jeg har kørende hos en mere kompetent udbyder.

Yderligere har jeg skulle grave meget dybt for at finde de IP-adresser som de har fået ændret efter de har haft der "TDC DNS Problem" -- så nu virker mine forskellige mail-adresser også igen.

Men det er mig stadig ubegribeligt, hvordan de tror at de kan skjule deres imkompetence bag deres kunders ryg og påstå at det er TDCs skyld. Hvis man kigger deres Driftmeddelelses system lidt i kortene, så vil man opdage at det aldrig er deres skyld noget ikke virker. Nuvel, hvem vil som virksomhed også indrømme at noget er gået galt. Men uanset bør man da gøre alt der er i ens muligheder for at hjælpe sine kunder med at genoprette de ting der ikke virker?

Jeg har bruger 10 timer på at få lavet det igen, så mine kunder kan bruge deres system bare nogenlunde. Det kunne jeg have gjort på 10 minutter hvis Jepponet havde været åbne omkring problemet -- og fortalt hvad der skulle ændres.
Avatar billede svoeber Nybegynder
12. juni 2006 - 18:55 #8
Jeg har desværre de samme problemer med Jepponet som dig.
Fx kan jeg ikke komme ind via FTP i øjeblikket...

Hvad har du gjort for at få det til at virke?
Har du nogle nye IP-adresser til mail/web/ftp?
Avatar billede ismand Nybegynder
12. juni 2006 - 20:49 #9
svoeber:

mail-server: 87.48.169.26 (for mig ihvertfald)
sql-server: 87.48.169.29 (for mig ihvertfald)
Plesk-server: https://plesk200.jepponet.dk

SQL Serveren virker stadig ikke... Jesper Kristensen siger han vil tage kontakt til mig.

Må jeg spørge hvilket domæne du har?
Avatar billede svoeber Nybegynder
12. juni 2006 - 21:04 #10
Hm, det virker hat for mig.

Domænet er www.cynope.dk

Sjovt nok virker min webmail på webmail.cynope.dk som det eneste.
Avatar billede ismand Nybegynder
12. juni 2006 - 22:59 #11
Hejsa, jeg kan se at cynope.dk stadig kører på jepponet.dk's gamle IP. Du skal kontakte dem (hvis de synes de vil svare telefonen) og fortælle dem hvad der er galt.

Prøv lige: 87.48.169.31 som host når du logger på dit website via FTP.
Avatar billede inctor Nybegynder
12. juni 2006 - 23:05 #12
Jeg har osse haft mange problemer hos Jepponet, til sidst blev jeg trætte af at deres servere konstant var nede, Tyrkiske hacker angreb og jeg ved ikk hvad .. Så jeg skiftede simpelt nok bare udbyder .. Gav dem osse en "venlig" afskeds mail ..
Avatar billede svoeber Nybegynder
12. juni 2006 - 23:17 #13
Ok, tak. Jeg vil prøve at kontakte dem.
Avatar billede ismand Nybegynder
13. juni 2006 - 01:37 #14
inctor: Nu synes jeg ikke man kan klandre dem fordi de er blevet hacket .. det bliver selv de bedste nu og da. Dog synes jeg det er påklageligt at det nu er sket to gange. Hvad værre er er at de nu leger skalkeskjul bag åbenlyse løgne. Det er ikke for sjov jeg siger jeg har screenshots af det.

Men, hvis det nu var at de levede op til den service de selv råber så højt om, så ville jeg have mere forståelse. Jeg kan ikke forsvare, overfor migselv og mine kunder, at skulle vente 31 dage på at få svar på en support-ticket. Ligeledes synes jeg det er absurd at jeg skal vente i telefonen i 45 min, for derefter at blive smidt af deres telefon-system. Og slutteligt synes jeg det er tåbeligt at jeg skal indsende den samme support-ticket så mange gange, før der kommer en reaktion.

Jeg vil ikke fortælle Jepponet hvordan de skal drive forretning. Men hvis de bare gjorde simple ting som:
- Besvare support-tickets.
- Tage telefonen
- Fortælle hvilken IP adresse man skal bruge, når de har fået dem ændret pga. hacker-angreb
- Sørge for at SQL Serverne virker.
- Sætte de e-mail spamfiltre op, man har betalt for
- Få deres PLESK administrationsmodul til at virke.
- Sørge for at man kan logge på SQL Serveren fra websitet

Desværre kan jeg blive ved. Og jeg er ellers en loyal kunde!
Avatar billede ismand Nybegynder
13. juni 2006 - 01:39 #15
Men nej, det er øjensynligt at Jepponet ikke agter at højne standarden. Fremfor at styrke deres hjemmebase, er de jo begyndt at sigte mod udlandet. De har startet filialer i Sverige og Spanien nu, men deres hjemmesystemer virker stadig ikke.

Hvad blev der af det Jepponet der engang var så godt.. Det er jo lige til at begynde at tude over det her.
Avatar billede optimering Nybegynder
13. juni 2006 - 14:07 #16
Deres tekniker er rejst, se inde på groupcare.dk
Avatar billede optimering Nybegynder
13. juni 2006 - 15:42 #17
Det er åbebart ikke en TDC Fejl

Nogle fra News.dk har hentet deres server

http://newz.dk/forum/item/64871/

De fik noget andet at vide.
Avatar billede ismand Nybegynder
13. juni 2006 - 15:59 #18
Avatar billede optimering Nybegynder
13. juni 2006 - 16:32 #19
Fandt disse fra google
alle er hos jepponet.

http://www.google.dk/search?q=hacked+by+blackfear%26sanaleskiya&hl=da&lr=&rls=GGLG,GGLG:2006-15,GGLG:da&filter=0

Men de er tilbage fra marts måned.

equineconsult.dk
np4u.dk
plindustriservice.dk
edit-online.dk
ediththaarup.dk
nikolaisson.com
pleif.com
Avatar billede ismand Nybegynder
13. juni 2006 - 17:10 #20
Tror efterhånden det er på tide man beder om sine penge tilbage
Avatar billede per-olof Nybegynder
05. juli 2006 - 10:52 #21
Som du skriver ismand "Jeg har i over en uge nu, forgæves forsøgt at komme i kontakt med Jepponet. Når jeg åbner en support-ticket, lukker de den uden at besvare den. Ringer jeg til dem, svarer de ikke telefonen." så er det stadvig.Oprettede en support-ticket 17/6 lukked, en ny 22/6 lukket nogle dager senare. Jeg går ind på min pegedomain på http://dnsadmin.jepponet.dk har ikke virket den senaste månad. Har et webhotel/domain som mailen virker på ibland. Har varit kunde i 5 år så nu er det vel dags at sige farvel.
Avatar billede optimering Nybegynder
05. juli 2006 - 13:00 #22
Et rigtigt dårligt tegn, når man bliver ignoret.
Avatar billede ismand Nybegynder
18. august 2006 - 10:14 #23

Avatar billede ismand Nybegynder
18. august 2006 - 10:14 #24

Avatar billede amorkk Nybegynder
19. januar 2007 - 09:16 #25
Nu ved jeg ikke hvorfor alle har så ondt i deres hellige sted..!
Jeg har været kunde hos jepponet i lidt over 5 år og har aldrig have problemer med deres side..!
Hvad angår hacker angreb er ikke noget som man kan gøre ved..! Der er nogle derude som kan komme ind hvor de vil når de vil..!
Ingen gang verdens tidligere bedste hacker kunne holde dem ude..!

Men man kan nu sige at jepponet ikke længere er tilstedet. de er jo opkøbt af et andet firma.! så må vi jo se om de kan holde bedre support
Avatar billede ismand Nybegynder
19. januar 2007 - 10:43 #26
Hmm.. hvis du ikke har haft problemer er du meget unik. Havde du heller ikke problemer da de skiftede IPer og glemte at fortælle alle deres brugere om det?

Hvad med alle de gange deres telefon belejligt nok var i udu fordi deres system var brudt sammen?

Mener du man har ondt i røven, når man bliver behandlet meget meget dårligt af en virksomhed der bryster sig med den bedste kundeservice i branchen (ca.) ? Mener du man har ondt i røven når de lover 99,9% oppetid, når de ikke engang kan svare på en support-ticket omkring skift af database-ip i løbet af 40 dage?

Det er dejligt at høre at DU har haft gode oplevelser! Jeg har selv været kunde hos Jepponet i 6 år. Jepponet hedder nu Team Nethosting og hører under Elektronik-firmaet DaTronic i Århus. Administrationen håndteres af Lystrup Data (også kendt som servermarkedet.dk) af en Hr. Henrik et eller andet jeg ikke kan huske hvad er.

Jepponet startede som en formidabel lille virksomhed, voksede sig relativt stor, og sked så på kunderne.

Kig på denne tråd. Ligner det ren og skær brok? Prøv at bemærk at det er kunder der ikke kan få kontakt til virksomheden og som ser sig nødsaget til at hjælpe hinanden imod en virksomhed som er fløjtende ligeglad, bare de får deres penge.

Min holdning er helt klar:

F*CK Jepponet, F*CK Team Nethosting, F*CK alt der har og er i kontakt med Jepponet-konceptet.

Men held og lykke med den nye ejer. Jeg håber inderligt på at det fungerer for dig! Ellers kan du altid fortælle din historie :)
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
19. januar 2007 - 14:29 #27
Blot til orientering: Jeg har været kunde hos jepponet i over 7 år nu, og jeg kan kun alt for godt genkende ovenstående. I starten var det perfekt, god service osv. Men de sidste par år har det været af helvede til. Mail serveren er nede flere gange om måneden i flere dage, websiden er pludselig nede, de vender ikke tilbage når man kontakter dem og deres status funktion som viser om systemerne er nede eller oppe er altid grøn (= med at systemerne er oppe). Jeg har aldrig set den være andet, og det er selvom det hele er nede! Så jeg er også snart forhenværende kunde hos jepponet.

Pt. er min mail server nede og jepponet.dk er også nede..! Nogen der ved hvad der forgår?
Avatar billede ismand Nybegynder
19. januar 2007 - 15:53 #28
*g* Amorkk valgte HELT KLART den forkerte tid at skrive noget "positivt" om Jepponet :D

Sorry Amorkk :)

mhoffmann:

Hvis jeg må foreslå et godt alternativ vi jeg sige du skal prøve UnoEuro. Indtil videre har jeg kun oplevet få "quirks" i deres håndtering.. ikke noget jeg kan klandre dem for egentlig!

Prøv det.. det er jo ikke dyrt!

Har flere kunder liggende hos dem nu samt nogle private ting og der er ingen problemer. Dog er der kun e-mail support -- den er dog formidabel.
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
19. januar 2007 - 16:50 #29
ismand:
Jeg kender dem ikke, men det kunne være man skulle se på dem.
Jeg har nu haft webside og mail genne Surftown i snart et år, og jeg må sige det har været meget fint. De svarer hurtigt på deres support (dog kun mail) og det hele virker meget fint. De få gange (vist nok 2) siden har været nede pga. vedligeholdelse, har de i god tid send mail ud til mig for at oplyse mig om det.

Har du (eller andre) nogle erfaringer med Surftown?