Avatar billede adema Nybegynder
01. juni 2006 - 15:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

FX-60'er skaber problemer

jeg fik ind af døren her igår en FX-60'er og den smed jeg i mit ASUS A8V Deluxe....

ingen problemer endnu, altså. Den startede op. Jeg kom ind i windows men jeg lagde mærke til bios brokkede sig over den ikke kunne identificere cpu'en. inde i windows var der samme bøvl. den identificerede med AMD's egen udgave af cpuid dog begge kerner, og det så jeg som et godt tegn. Så jeg prøvede som den første løsning at fjerne driveren til x64 udgaven og installere den til FX'en, det gik også som det skulle. den afinstallerede, rebootede installerede og rebootede. men stadig med samme resultat.

Her kommer så det jeg efterfølgende gjorde.

Gik ind på asus's hjemmeside for at lede efter opdateringer til mit bundkort. Og "hovsa" tænkte jeg så. Jeg fandt søreme en der skulle gøre mit motherboard kompatibelt med denne dejlige nye processor. Så jeg henter deres Bios Update/flash tool efter at have læst guiden til bios flashing. Og henter selvfølgelig også den omtalte bios update. Og her kommer der så endnu et af de her "hovsa" øjeblikke. Den eraser EEPROM, begynder på næste fase som jeg ik lige kan huske i hovedet (i ved sikkert hvad jeg mener) og der stopper den så på 38%, jeg læser så vejledningen som fortæller mig at jeg kan prøve "Flash" knappen igen for at fortsætte. Den starter så på ny. Og igen stopper den samme sted. Så læser jeg mig til at jeg bare kan trykke Exit for at 'abort the session'. Jeg henter så Global udgaven istedet for den europæiske bios update og da jeg skal til at gå igang får jeg 2 fejlmeddelelser ved opstart af bios toolet. så det kan jeg end ikke starte. der bliver jeg så lidt "%&/#¤")#)(" og tænker, hvad gør jeg mon så. Jeg leder så rundt på ASUS's hjemmeside for at finde en løsning. Også i min manual til bundkortet finder jeg så det tool de har lavet der hedder Crashfree BIOS2 eller noget i den stil. og jeg læser så at jeg bare kan lade CD'en sidde i, genstarte maskinen og så skulle den så Revidere bios'en igen..

det prøver jeg så. og der får jeg bare en skærm som står i standby. den læser på cd'en i et kort øjeblik. men der sker intet. jeg prøver forgæves en gang til med reboot knappen. og igen sker samme procedure. Jeg lader den endda stå lidt tid for at se om den bare skulle have lidt tid til at komme igang. Dog uden held..

Mit spørgsmål er så til jer herinde. Hvad pokker gør jeg nu?

Jeg har prøvet Clear CMOS jumperen - uden held
Jeg har haft BIOS batteriet ude i nogle timer - uden held

hvad mere kan man gøre?

på forhånd tak, og jeg undskylder for det lange indlæg, men jeg vil hellere skrive det hele så i ikke behøver spørge om noget.

Maskine specs

ASUS A8V Deluxe
AMD Athlon 64 FX-60 socket 939 DualCore
Albatron GeForce 6600GT agp 8x
2x 512Mb Corsair parrede PC3200/DDR400

ja det var vel det hele.
Avatar billede adema Nybegynder
02. juni 2006 - 14:48 #1
kan det virkelig være rigtigt der ingen er her med sådan ekspertise?

i så fald, hvilket bundkort kan smide de 2000MHz afsted jeg skal bruge? har kigget på et MSI kort, men ved ik rigtig.

kom nu med lidt hjælp her, ærgelig processor at have bare til at stå og samle støv.
Avatar billede adema Nybegynder
25. oktober 2006 - 07:39 #2
ingen respons, lukker tråden.