Avatar billede spile Nybegynder
31. maj 2006 - 12:47 Der er 7 kommentarer

Imail server unknown user:

Jeg har en imail server. der kommer med følgene fejl på nogle få email adresser.
Unknown user:
det er email adresser jeg har kunnet sende til før men som den så ikke vil sende til mere.
Avatar billede lester_dk Nybegynder
31. maj 2006 - 12:52 #1
Mere info er vist nødvendigt.
1. Du har en mailserver
2. Når du sender får du mailen retur med "unknown user"
3. Du har før kunne sende til denne bruger.

Vil foreslå du paster mail-headeren herind. Fra outlook > højreklik mail og vælg indstillinger... der kommer headeren i et felt.

Er det din server der returnere mailen.. eller er det modtagerens mailserver?
Avatar billede spile Nybegynder
31. maj 2006 - 12:56 #2
det er min mailserver der returnerere mailen.

her er en header
Date:    Wed, 31 May 2006 12:28:51 +0200
Message-Id: <10605311228.AA02280@densundelinie.dk>
From:    "Postmaster" <postmaster@densundelinie.dk>
Sender:  <postmaster@densundelinie.dk>
To:      <susanne@densundelinie.dk>
Subject:  Undeliverable Mail
X-Mailer: <SMTP32 v20010131>
X-UIDL: 446745981
Status: U
Avatar billede lester_dk Nybegynder
31. maj 2006 - 13:04 #3
oki.. du forsøger altså at sende internt.

Formoder der i status står "unknown user".

Først bør du nok tjekke én gang til om brugerens email er oprettet og hedder det du sender til.

Test om du kan sende til andre email adresser internt.

Har før set problemer med at sende internt, havde vist noget at gøre med loopback-settings et sted. Men det er simpelthen for svagt i hukommelsen pt.
Avatar billede spile Nybegynder
31. maj 2006 - 13:08 #4
Nej jeg forsøger at sende eksternt den mail du ser der er den jeg får retur vedr fejlen. så den er intern og virker fint.
Avatar billede lester_dk Nybegynder
31. maj 2006 - 13:15 #5
1. dvs du forsøger at sende til susanne fra den sunde linie.
2. dit domæne er ikke densundelinie.

Så er det vel netop deres mailserver der svare tilbage at de ikke har en email der hedder susanne@densundelinie.dk

Den kan jo være slettet/ændret af mange årsager.
Avatar billede spile Nybegynder
31. maj 2006 - 13:27 #6
jeg har en email server densundelinie.dk og en bruger susanne@densundelinie.dk jeg forsøger så at sende en mail til xx@jubii.dk og den får jeg så retur med fejlen unknown user xx@jubii.dk men det er min mail server der siger unknown user normalt ville det være jubii.dk mailserver der siger unknown user.
Avatar billede lester_dk Nybegynder
31. maj 2006 - 13:32 #7
ja.. det vil jeg bestemt også mene det skulle være. Din mailserver burde jo ikke kunne vide om en bestemt jubii mail findes eller ej....  tror den er ved at overtage dit liv..

Så har jeg godt nok ikke de vilde bud på hvorfor din mailserver tror den ejer verden.