Avatar billede prisoner_97p904 Nybegynder
30. maj 2006 - 15:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke forbinde til router

Hej!

Jeg har installeret SuSE 10.1 på min stationære PC, og har ikke kunne få netværket til at virke. Det er et alm. kabel netværk, med en Linksys WRT54G i den anden ende. Netværket virker fint på min bærbare (med trådløst og med kabel) der også køre SuSE 10.1, og virker på den stationære med win XP.
Problemet er at jeg ikke kan få forbindelse til routeren. Jeg får ingen IP, og hvis jeg selv angiver 192.168.1.100 til IP, og sætter gateway til at være 192.168.1.1 og sætter subnet og gateway, kan jeg stadig ikke få forbindelse.

Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan få forbindelse til routeren?
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 19:01 #1
Brug YAST og husk at sætte computeren til DHCP så bør det køre
Avatar billede prisoner_97p904 Nybegynder
30. maj 2006 - 21:43 #2
Jeg har været inde i YAST og sætte det hele som det burde være, både prøvet med DHCP og statisk IP. Jeg har været i kommandolinje og prøvet en del.
Hvis jeg skriver "ifconfig" siger viser den fint eth0, men der er ingen IP.
Hvis jeg pinger 192.168.1.1 får jeg intet svar.
Hvis jeg prøver med "route add default gw 192.168.1.1" får jeg en Netværk ikke tilgængeligt fejl, med mindre jeg hardcoder en 192.168.1.1xx ip ind.
Er der en måde at kunne få forbindelse til routeren?
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 22:19 #3
Jeg ville slette mit netkort i YAST - genstarte og installere kortet igen og derefter configurere min forbindelse
Du kan jo også prøve lige at skrive
rcnetwork restart  -> klik enter
Jeg er ret sikker på at netkortet ikke er genkendt
Avatar billede prisoner_97p904 Nybegynder
30. maj 2006 - 22:37 #4
når jeg skriver "rcnetwork restart" kommer der en fejl:

    wlan0 (DBCP) .  .  .  .  . no IP address yes... backgrounding.
Warning: could not set up default router via interface
command ip route replace to default via 192.168.1.1 returned:
. RTNETLINK answers: Network is unreachable
Configuration line: default 192.168.1.1 - -
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2006 - 07:58 #5
Nu ved jeg ikke hvor meget du kender til SuSe vedr. netværk se evt. http://www.eksperten.dk/spm/563163
Avatar billede prisoner_97p904 Nybegynder
16. juni 2006 - 20:04 #6
Jeg installerede Kubuntu og der virkede det heller ikke. Det var mit bundkort med Nforce 4 der ikke var understøttet så jeg skulle lave et trick med at lægge en anden Forcedeth.ko ind og slukke computeren i 15 sekunder og tænde igen, og så virkede det sq :)
Avatar billede prisoner_97p904 Nybegynder
16. juni 2006 - 20:04 #7
luk