Avatar billede thomsen3000 Nybegynder
27. maj 2006 - 01:55 Der er 5 kommentarer

Enheden er ikke klar?

Hej eksperter.

Jeg har en ekstern harddisk af mærket iomega, som indtil nu har virket perfekt på min bærbare computer, men som i dag lige et gået amok.

Hver gang jeg prøver at overføre nogle filer til den eller prøver at oprette en fil på den siger den, at "enheden er ikke klar"

Jeg har selvfølgelig genstartet computeren utallige gange, prøvet forskellige usb-indgange osv, men uden held. den virker upåklageligt på min stationære computer.

Den bærbare computer er af mærket Abook.

Nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre??

Vil meget nødigt til at sku formatere computeren, da jeg så vil miste en masse data...
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2006 - 08:32 #1
Du kan prøve at downloade TESTDISK http://www.helgec.dk/lost%20partition.html -Kør programmet til og med figur 6 meld så tilbage med en kopi af logfilen fra programmet enten her i tråden eller brug linket du finder forneden på http://www.helgec.dk/lost%20partition.html Din externe disk vil sikkert optræde som /dev/sdb
Avatar billede thomsen3000 Nybegynder
28. maj 2006 - 02:50 #2
forstår godt guiden som sådan, men hvis jeg sletter partitionen inde på diskhåndtering, formaterer den så drevet eller hvordan? vil meget nødigt have slettet indholdet på drevet da det indeholder mange vigtige data :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2006 - 07:05 #3
Du skal ikke slette eller formatere, du skal gendanne din partitionstabel, prøv at læse den tråd hvor hvor jeg hjalp en anden bruger igår http://www.eksperten.dk/spm/712081 Hvis du stadig ikke kan finde ud af det så meld tilbage
Avatar billede thomsen3000 Nybegynder
29. maj 2006 - 00:59 #4
det virker igen på mærkværdig vis :-) perfekt guide du har dig der...

smid svar for point..

og endnu en gang tak for hjælpen (;
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2006 - 20:18 #5
:o)