Avatar billede blanken Praktikant
22. maj 2006 - 23:29 Der er 40 kommentarer og
5 løsninger

Vurdering af ny design

Efter at have indført shopsystem, har vi fået lavet en masse om. Men mangler en feedback på siten.

www.andando.dk

Al kritik modtages med tak.

Overvejer pt. at skifte logo, men mangler ideer.
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
22. maj 2006 - 23:34 #1
på siden eller shopping systemet ? Kunne nemt skrive et par sides rant omkring jeres shop.

Jeres main site er pænt nok , dog er den redirect I starter med totaly unødvendig og hamrede irreterende.
Avatar billede blanken Praktikant
22. maj 2006 - 23:41 #2
Det er siden vi søger feedback på. Der er ikke så meget at ændre på shoppen. Det er fastlagt af udbyderen.

Med hensyn til den "irriterende" redirect er det vores forsøg på at "snyde" søgemaskinerne.
Avatar billede jacla Nybegynder
22. maj 2006 - 23:43 #3
Som bruger ser jeg ANDANADO (Som ikke siger mig noget)

Næste veg ser er gave butik .....

Måske skulle du bytte om på di to, så jeg ved det er en gave butik og de hedder andando

Lidt forvirrende at teksten suser ind fra venstre (halv fart ville for mig være ok)

Teksten :  Vi har gaver til de fleste formål og i alle prislejer.
Brugskunst, designet gaver, spil og meget mere.

Sid i ro og mag derhjemme og find gaven til ham, hende,
hjemmet, haven eller måske en "lille" gave til dig selv.

Klik på "online shop" herunder for at se hvad vi kan tilbyde. er en for lille font.

Ellers  ok,

TIP: lav statistik på siden, google tilbyder det gratis, men der er en del ventetid. Men din ISP vil kunne gøre det for ca. 25-50 per månede.

Statistik fortællermeget om hvem der ser hvad, hvornår, hvorfra.

Håber i kan bruge det konstruktivt.

mvh

jan c
Avatar billede jacla Nybegynder
22. maj 2006 - 23:47 #4
Undskyld det med teksten: Vi har gaver til de fleste formål og i alle prislejer.
Brugskunst, designet gaver, spil og meget mere.

Sid i ro og mag derhjemme og find gaven til ham, hende,
hjemmet, haven eller måske en "lille" gave til dig selv.....

mener jeg skulle være en lidt større font, (da det er et budskab)
Avatar billede keysersoze Guru
22. maj 2006 - 23:49 #5
Jeg synes at den indgangsside man kommer ind på er ok flot, dog er menuen lidt for kedelig i forhold til designet og undermenuen under info virker en smule malplaceret. Ydeligere virker flere af siderne under info ikke helt færdige, fx er menubaren under links lige pludselig gul i stedet for den grøn/grå ligesom opsætningen af links virker alt for "vi gør alt for søgemaskinerne"-agtig og animationen under konkurrence virker også noget useriøs. Mailservice ser også lidt for copy/pase agtig ud. Kigger man lidt dybere i det så vil søgemaskinerne næppe være så glade for at man helt unødvendigt har valgt at bruge frames med de ulemper det ellers også giver til følge.

Generelt - en flot indgangsside (bortset fra det redirect-blink-halløj) men siden taber for mig hurtigt ansigt og kommer til at virke en smule useriøs.

Selve shoppen synes jeg er synd åbner i et popup-vindue - det virker som om man kommer til en helt ny side. Shoppen virker rimelig overskuelig at gå til men designet virker meget kedeligt og uinspirerende.
Avatar billede blanken Praktikant
22. maj 2006 - 23:51 #6
jacla - hva skal jeg bytte om på. Skal navnet andando stå i venstre side? og er font for småt til at læse eller skal vi markere det
Avatar billede mclemens Nybegynder
22. maj 2006 - 23:58 #7
<meta name="andando.dk - Din gavebutik på nettet" content="gave gaver gaveide gaveideer ... (4,73 kb. metatag ... uhm, tror nok mere i går glip af en placering i søgemaskiner)

- dertil lægger en nope counter og en pulz counter ...
tilslutter mig keysersoze's holdning ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
23. maj 2006 - 00:00 #8
edit: lægger -> kommer
Avatar billede blanken Praktikant
23. maj 2006 - 00:05 #9
keysersoze - vi er rimelig enige noget af vejen. Du nævner undermenuen under info. Disse info er absolut nødvendige såfremt man ønsker at få Dankort mv. Vi kunne måske lave undermenu om således at de bliver punkter.

Og omkring shoppen er vi ganske enige. Men vi har pt. ikke økonimisk hjemmel for at få en shop designet (kan ikke selv) og har derfor måtte nøjes med dette hvor der desværre ikke er mulighed for design.

Hvis shoppen ikke skulle åbne i et nyt vindue ville det blive for småt.
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 00:23 #10
<ole>

Der er lidt "Sitet om vovsen" anno 1997 over den tekst, der kommer dinglende ind fra højre - og den animerede mail-gif på kontaktsiden.

At anbringe meta-redirect'en uden for head-elementet er et selvmorderisk, håbefuldt forsøg på at plattenslageri, som forhåbentlig får siden bannet hos Google. Udover at den vil blive ignoreret, hvis en browserleverandør pludselig skulle udkomme med en browser, der overholder standarderne.

Ser Google-folkene den side - evt. foranlediget af en konkurrent - er der ingen tvivl om, den ryger ud af indekset.
Er det ikke lidt farligt ... og her taler vi hverken moral eller mangel på samme  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 00:30 #11
- og husk på: Det er ikke søgemaskinerne, du forsøger at snyde - og der er slet ikke grund til at pynte på noget med gåseøjne. Det er derimod ærlige siteindehavere og kodere, der spiller efter reglerne.

Den slags krejleri er ikke - har aldrig været - og bliver forhåbentlig aldrig - populært blandt majoriteten af seriøse webfolk.
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 00:36 #12
Ser man den i FF, lukker man browseren efter højst 15 sekunder ... teksten for oven stopper aldrig
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 00:53 #13
blanken => Andando.dk
Din gavebutik på nettet

Mener jeg skal være:

Din gavebutik på nettet FED OG STOR FONTS
Andando.dk    MINDRE FONTS OG IKKE FED (Anonymt, men synligt)
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
23. maj 2006 - 00:56 #14
"Med hensyn til den "irriterende" redirect er det vores forsøg på at "snyde" søgemaskinerne."

> Løsning: Brug robots.txt :p

"Der er ikke så meget at ændre på shoppen. Det er fastlagt af udbyderen."

> Times new roman = Amatør arbejde = Ikke et sted jeg vil handle. Man skal ikke være særlig bekendt med webudvikling og design til skærm(e) , for at vide at shefiffer er noget dårligt. Brug verdana eller lign. istedet.
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 01:42 #15
tdfoobar=>Du er meget har.

Jeg ved "NADA" om hjemmesider, men skriftypen, er nok det sidste jeg lægger mærke til. (ok skal ikke være tivoli agtig)
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 01:43 #16
skulle stå hård ikke har.

sorry
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 01:54 #17
jacla >> eller bare ærlig ... og det så i dette tilfælde får en hård klang, er ikke tdafoobar's skyld  ;o)
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
23. maj 2006 - 01:58 #18
jacla , det er meget svært ikke at lyde ond/brokken , men når man har været meget rundt på nettet, og set hvor meget dårligt arbejde der er, så bliver tonen derefter.

Jeg er af meningen af noget som en kommenciel webshop burde være kode og designet af folk som kender bare lidt til usability. Selv et supermarket har folk til at sætte varene op mest "brugervenligt".

(Og så dropper vi at kommentere koden i denne omgang).
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
23. maj 2006 - 02:02 #19
"Jeg ved "NADA" om hjemmesider, men skriftypen, er nok det sidste jeg lægger mærke til. (ok skal ikke være tivoli agtig)"

Og så bliver du sur på mig fordi jeg kommentere ud fra 8 års erfaring, massere af heftige diskussioner, og tonsvis af læste bøger om materialet ?. Kunder går rigtig meget op I alting.
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 02:09 #20
tdafoobar hard men ærlig.

Det er altid rart med et godt svar, sålænge den der spørger ikke bliver udstillet , som værende dum.

got my point
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 02:12 #21
ELLER sagt på anden måde:

Bedere vidende er ikke altid mere vidende ;-)
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
23. maj 2006 - 02:16 #22
Jeg udstillede deres programmør som dårlig, ikke spørger som dum ;-)
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 02:39 #23
OK!

Men så er det ikke spørgeren, der er dum, men hans valg af udbyder ?

Skal vi så til at vælge PHP/C#/C++/ VB/ DOTNET/ osv ;))

NEJ vi stopper her:

Det er rigtigt at man kan få lavet hjemmesider til xxx.xxxx.xxx. kroner,

men kvalitet er ikke altid lig med indholdet.

Er det rigtigt, eller er der delte menininger om det ?
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
23. maj 2006 - 02:46 #24
jacla

Er layoutopstilling, skriftyper, farvevalg osv. ikke relevant ?
Og derudover kan man godt tillade sig at vudere html delen nu om dage, hvis der er gennerele fejl I visse browsere. Fordi at en webshop som bruger <center> etc. tags højest sandsyneligt vil få layout problemer I nyere browsere.

Undskyld for mindre tråd-highjack blanken.
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 03:12 #25
Det er ok,

Men vi er enige om at det er ikke alle "sites" der ses lige godt i alle browser.

Så jeg personligt ville vælge en der kan ses af flest mulige.

Her stopper min latin også.

Jeg ville undersøge hvilke browser der er de mest brugte i DK, hvis jeg valgte et DK domæne og hvilken de bruger i USA, hvis det var et COM domæne  etc.

Men har læst at EU domæner bliver opkøbt (af spekulanter).

Så jeg lader dig overtage her, (som sagt er jeg kun brugere ikke fabrikant)

Men jeg har igen lært meget at jer, så mange tak for det.

Jeg følger debatten.

mvh

janc
Avatar billede mclemens Nybegynder
23. maj 2006 - 11:40 #26
Forskellen på skrifttypen kan ses ved at indsætte denne ene linje i adresselinjen når man er inde i shoppens forside ...

java script:document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/Times New Roman, MS Sans Serif/gi,"verdana");document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/Times New Roman/gi,"verdana");document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/size="3"/gi,'size="2"');document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/size="4"/gi,'size="3"');document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/size="5"/gi,'size="4"');void(0);

... synes ikke det er det "mest" alvorlige på webshoppen ... burde nok rettes til en  css baseret webshop med en anden font family - men det er som blanken nævner uden for hans rækkevidde ...
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 17:36 #27
Times passer som hånd i handske med den dér 90'er marquee i toppen  ;o)
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
23. maj 2006 - 19:09 #28
At diskutere fonte er vel det samme som at diskutere farver - vi bliver aldrig enige !

Den der redirect eller whatever det er virker irritende !

Lad være med at snyde Google - der er så mange der sælger gaveartikler !

Info linksne burde flyttes til startsiden da de indeholder vigtige oplysninger.

I IE + FF skærmopløsning 800x600 kommer der en grim scollbar øverst og siden kan ikke scolles (kan dog ses ved F11) så adresse og links kun er lidt synlige !!!

Lav en kontakt formular istedet for mailto som virker på samme måde. Så slipper du for spam ..

Adressen virker belastende i FF da den fiser kontinuerligt fra højre til venstre hele tiden.

Det var mine 5 minutter - sorry hvis jeg har gentaget andres mening ;-)
Avatar billede blanken Praktikant
23. maj 2006 - 19:36 #29
okay okay, sidder her og læser jeres kritik og jeg må indrømme, at i absolut ikke lægger skjul på noget. Tak for det.

Andando er en lille men meget seriøs butik (Vi bruger Go Live til at lave hjemmesiden og har valgt ScanNet som shop).

Vi er ganske klar over at alt kan gøres bedre, men vi har i første omgang satset på at få butikken op at køre og vægter at vores kunder får en god service. Og vi ved da også, hvad vi gerne vil have. Vi kan så altid tage en diskussion om, hvad der er vigtigst: En fed designet hjemmeside og ingen varer eller omvendt. Hvor fedt er det som kunde at bestille en vare på en fed hjemmeside og så få at vide, at leveringstiden er 2-3 uger, da varen først lige skal bestilles hos leverandøren.

Jeg vil lige slå fast: Shoppen er fastlagt af ScanNet og udenfor vores rækkevidde. Dog kan skifttype ændres, hvilket vi kigger på.

Med al denne kritik vil jeg da gerne høre, om andre kan anbefale en webdesigner (ambitiøs) hvor prisen ikke er så skyhøj, at vi må lukke bixen.

Forresten så benytter 2,64% af vores besøgene FF, 77% benytter IE, 10% benytter Yahoo Slurp og rest diverse forskellige. Og så har vi nope counter og en pulz counter som automatisk medfølger shoppen (ScanNet).
Avatar billede blanken Praktikant
23. maj 2006 - 19:40 #30
Glemte lige at orientere om, at adresseteksten foroven bliver redigeret således at den ikke farer frem og tilbage.
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 19:52 #31
Langt de fleste botter, der ikke identificere sig som en bot, 'klæder sig ud' som IE. Statistikker er som de gamle, københavnske gadelygter ... de er meget gode at støtte sig til, men oplyser ikke ret meget  :)

Et enkelt off-topic råd: Pas på med vi-formen. Mange indehavere af enkeltmandsfirmaer siger ofte konsekvent 'vi' om sig selv for at virke mere seriøs, men det virker faktisk stik modsat. Der er næppe noget mere kløefremkaldende.
Jeg kan ikke vide, om dit firma er et enkeltmandsfirma, men det ligner et sådan til forveksling - og er det tilfældet, bør du nok lige tænke over det  :)
Avatar billede keysersoze Guru
23. maj 2006 - 20:23 #32
det er selvfølgelig klart at det er rart at komme op så hurtigt som muligt for at få gang i et salg - men man skal også tænke på, at der er mange om buddet og falder sidens opsætning ikke i kundernes smag kan det både komme til at koste her og nu da kunden kan gå et andet sted hen og hvis navnet så bliver husket vil det også kunne få betydning fremover ved at man undlader at besøge butikken.

En hjemmeside er alt andet lige et stort udstillingsvindue udadtil og man må også forvente at det afspejler virksomheden/forretningen generelt - ikke kun antallet af varer, leveringstid osv men også bla teknik og design har meget at sige og det er på den sidste del man kan se at andando mere eller mindre fejler og det er virkelig synd når nu tanken ellers er god nok.

For mig at se lyder det som om at du/i ikke har undersøgt markedet særlig godt før i gik online - der findes utallige udbydere er færdige shops a la scannets og som i mange tilfælde umiddelbart ville kunne give et bedre resultat. Endelig er jeg også ret sikker på at det er forholdsvis lige til at komme i kontakte med nogle mindre virksomheder eller freelancere som kan levere et rigtig godt resultat til en pris hvor firmaet ikke skal lukke.

Du kan evt poste din mail her (medmindre der bare skal bruges den angivet på hjemmesiden) eller skrive til kim@soze.dk hvis du har spørgsmål eller lignende.
Avatar billede blanken Praktikant
23. maj 2006 - 21:23 #33
Kom gerne med yderligere fif/kritik. Dem der vil have point må lægge svar.

Keysersoze, jeg har hørt dig og brug gerne mail på hjemmesiden.
Avatar billede jacla Nybegynder
23. maj 2006 - 22:11 #34
Svar fra jacla,

Der er også en moral der skal plejes :)

CITAT FRA MARILIN MONROE : "Penge gør ikke lykkelig, men da heller græde i sin egen Royce Royce, end en offentlig bus,"

:)
Avatar billede radiohead Nybegynder
23. maj 2006 - 23:29 #35
Synes det er en fin side...
Men - som nogle af de andre også siger - gør noget ved teksten.
Serif-fonte har aldrig og vil aldrig gå hånd i hånd med skærmpræsentationer. Skift til arial eller verdana.
Avatar billede blanken Praktikant
24. maj 2006 - 16:50 #36
Flere der vil dele point?
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
24. maj 2006 - 17:03 #37
2 point til mig :-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
24. maj 2006 - 18:54 #38
jeg vil gerne have 1 point :D
Avatar billede blanken Praktikant
28. maj 2006 - 15:01 #39
hmm, ville gerne kunne give jer 4 der har ytret ønske om point. Jeg har forsøgt at fordele point men det er ganske umuligt. Jeg vil give jacla 28, keysersoze 28, henrik 6666 og mclemens 2 point. Det giver efter mit regnestykke 60 point ialt, hvilket jeg har udloddet. Nogle fif til hvad jeg gør forkert?
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. maj 2006 - 15:19 #40
ligner et bug (måske) ... Så: Afvis mit svar og prøv fordeling på de 3 andre :)
... kan (måske) også være fordi jacla har 2x svar og den derfor ikke tæller samlet point rigtigt sammen :/
Avatar billede blanken Praktikant
28. maj 2006 - 15:30 #41
jaclas svar tæller kun en enkelt her hos mig. Når jeg har fordelt point og godkender får jeg dette OBS (står ved mit login navn): "du har afsat flere point e" rest kan jeg ikke læse.
Alternativt er at i alle 4 deler de 60 point.
Avatar billede blanken Praktikant
29. maj 2006 - 20:50 #42
Jeg hader spørgsmål der er besvaret og stadig står åbne :) Jeg har derfor valgt at fordele point blandt jer 4 der har givet svar. Det er desværre ikke muligt selv at angive point fordelingen. Da jeg ikke har hørt nogen negative reaktioner, formoder jeg at dette er ok.

Takker alle for hjælpen. Nu er det så bare op til os, at få siden lavet bedre. Kommer tid - kommer råd.
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. maj 2006 - 20:56 #43
Takker for point :)
Avatar billede jacla Nybegynder
31. maj 2006 - 12:53 #44
takker for points
Avatar billede mr.burns Nybegynder
03. juni 2006 - 23:34 #45
Ved godt spørgsmålet er lukket, men jeg ville flytte linksne op til venstre for siden, og så bare kører noget stille og roligt hover på den, så de blev lidt levende. Synd de står dernede