Avatar billede Lasse Novice
22. maj 2006 - 21:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

InsertTrigger og row haandtering

Jeg har foelgende pseudokode :

On Trigger t1.Insert

UPDATE t1
SET c1 = dbo.InsertIntoT2AndReturnDefault(t1.c2, t1.c3)
FROM t1 INNER JOIN t3 ON t1.c4 = t3.c4

-- Forklaring
-- Idet der indsaettes en raekke i t1 indsaettes der en default raekke i t2 hvis raekken ikke allerede eksisterer. Tilsidst skal t1 opdateres med default vaerdien fra t2.

Funktionen InsertIntoT2AndReturnDefault kan imidlertid ikke indeholde insert. Derfor: Skal jeg bruge cursors her og loope alle indsatte raekker med henblik paa indsaettelse foer jeg kan opdatere? Eller findes der andre smarte metoder?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
22. maj 2006 - 23:09 #1
Lav en stored procedure der gør det, og kald den fra t1's insert trigger

Og ja, du skal i triggeren lave en cursor over alle i inserted, loope og exec din sp for hver.

Sådan har jeg i hvert fald selv gjort
Avatar billede Lasse Novice
15. marts 2008 - 18:26 #2
ldanielsen>> svar => point
Avatar billede Lasse Novice
11. august 2010 - 17:02 #3
Lukker spg.