Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. maj 2006 - 12:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af toofafilm

Jeg ville lige høre lidt feedback på følgende design:

http://aspdotnet.dk/toofafilm/?id=1

Indhold og billeder på siden skal der ikke tages højde for da siden er lavet som cms hvor toofa selv skifter elementerne ud.

Vh
Avatar billede lund_dk Praktikant
21. maj 2006 - 12:42 #1
Jeg bryder mig ikke om at menuen er stifinder struktur - ellers syntes jeg det ser fint ud.
Avatar billede plazm Nybegynder
22. maj 2006 - 13:10 #2
Lækkert design, menuen falder dog lidt ud, men jeg syns ikke den er grim.

Klapbrættet i logoet syns jeg du skal lave i en lidt bedre kvalitet, da den ødelægger det ellers flotte logo.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2006 - 13:46 #3
,Samme her med menuen
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. maj 2006 - 23:46 #4
Mange tak for feedbacken. Jeg vil revurdere menuen en af de nærmeste dage når jeg får tid. Jeg er i gang med eksamens projekt for 3. semester for tiden så der sker ikke meget andet lige for tiden :)

Vh
Avatar billede dysp Nybegynder
11. juni 2006 - 18:09 #5
Jeg kan kun kommentere på det grafiske, så here goes.

Det jeg synes du skal overveje er følgende:

Din brug af outerglow.
Folk overbruger tit outerglow, fordi det klart er en spændende effekt. Men, et tip man kan bruge er, at maximum ikke altid er bedst. En svag glow kan sagtens give en rigere effekt, end hvis der bare er skruet op for den.

Pattern.
Dit pattern virker sikkert ok, men det skal HELT klart tones ned. Jeg vil foreslå dig at lave det gradient om, som det ligger på, til en lys grå -> mørk grå, innershadow(distance:0, size:5, opacity:50%). Når du så fill'er med pattern(de der firkanter), så lav det på et nyt layer, som du sætter til multiply og opacity ned på omkring 10% - måske 15, måske 5. Og. Væk med glow, fyr en drop shadow på, distance:0.

Teksten
Din tekst virker kedelig, så hvorfor ikke ligge nogle nuancer ind? Du kan måske proppe en LILLE(!!!) inner bevel på, men ellers så lav blending options -> inner shadow, distance 0, size.. 5-7, opacity ca. 60-70%. Og igen, der, drop glow og prop en drop-shadow på, distance 0.

Bannerets baggrundsgradient
Gradients er fine, men når man bare tager en på default farver(sort/hvid), så bliver det lidt for stærke kontraster. Tag en lys grå og en mellemmørk grå og lav dit gradient derpå.

Hvorfor jeg siger det jeg gør:
Nogen gange skal man dreje sine effekter lidt ned, for max er ikke altid godt. Sort og helt hvid er ofte farver man skal holde sig fra i store mængder, fordi de giver et meget skarpt billede. Hellere brug en lys grå eller en mørk grå.

Hvorfor jeg konstant siger distance:0?
Jo, distance 0 gør, at det får en "glow" effekt, blot med mørk, men som stadigvæk giver en dybde i konturen omkring objektet. Når man, som Dem, måske ikke har så meget styr på photoshop, så skal du ikke tænke på eventuelle lyskilder - derfor distance 0.

Håber du kan bruge mine svar og har du nogle spørgsmål, så fyr dog løs :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
15. juni 2006 - 12:39 #6
Tak for interessen. Jeg vil tage dine punkter til efterretning og tilrette når jeg får tid efter eksamen..
Avatar billede dysp Nybegynder
15. juni 2006 - 22:25 #7
Og giv mig dog noget mere svar.. Og lad os få en diskussion i gang og få gjort dig til en fremraaagende grafiker ;D
Avatar billede innercitydk Nybegynder
16. juni 2006 - 13:53 #8
Dysp det er ikke fordi jeg ikke gider ;) Jeg har bare hulens travlt lige for tiden med eksamen osv. Men jeg lover jeg vender tilbage så snart jeg har tid til at få tilrettet siden..

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. juni 2006 - 14:48 #9
Så har jeg kigget lidt på designet. Jeg har lavet en anden gradient på banneret. Tonet glow på teksten ned til et minimalt niveau, desuden har teksten fået en 1px bevel. Mit pattern har fået en innershadow, men bliver ikke fadet, der er dog kun glow på undersiden nu. Hvad synes du?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. juni 2006 - 14:49 #10
Adressen er forresten ændret til:

http://toofafilm.dk/default_test.aspx
Avatar billede dysp Nybegynder
21. juni 2006 - 15:42 #11
Ehm, kan du ikke ligge op, så jeg kan se forskellene? Jeg synes stadig at pattern er for overdrevet, da jeg hellere vil se en gradient bag ved på lys-grå->mørk-grå.
Jeg synes stadig dit glow er for meget, måske fordi det er totalt hvidt; du kunne eventuelt glowe lidt mindre og med en lidt mere blå farve(som ligger opad baggrunden).
Jeg synes ikke at en bevel på én pixel ligger godt sammen med en grå stroke på.. så mange pxs. Så, enten lav en bevel og en stroke på 1, opacity 50-100% eller drop bevel. Og please, please, lav alle skygger distance:0. Ellers synes jeg at det er rigtig flot ellers. Men pas på med de store kontraster!
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. juni 2006 - 16:34 #12
Jeg har fjernet skyggen på Toofafilm. Chefen kan bedre lide teksten med 1px bevel og stroken så det bliver ikke ændret. Angående outer glow er vi blevet enige om at det ser bedst ud på denne måde, vi har prøvet at lave det om, men det spiller ikke ;)

Vh
Avatar billede dysp Nybegynder
22. juni 2006 - 20:26 #13
Vil du sende mig PSD'en? Så skal jeg prøve at vise dig hvad jeg mener ;D
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. juni 2006 - 13:37 #14
Ja helt sikkert. Her er den:

http://toofafilm.dk/toofa_web.psd

Skrifttyperne hedder AlienEncounters og FatBoySlim fra 1001

http://www.1001freefonts.com/fonts/afonts5.htm
http://www.1001freefonts.com/fonts/ffonts2.htm
Avatar billede dysp Nybegynder
24. juni 2006 - 15:07 #15
Jeg kigger på det :)
Avatar billede dysp Nybegynder
24. juni 2006 - 15:32 #16
Sådan.. Jeg har lavet lidt ændringer, du får både et billede og et jpg til at se.
Jeg fjernede dit pattern fuldstændigt, da jeg simpelthen ikke brød mig om det. Men, jeg har ikke slettet det i psd'en, hvis du gerne vil have det alligevel. Here we go :)
www.kews.org/ftp/dysp/toofa_web.psd
www.kews.org/ftp/dysp/toofa_web.jpg
Avatar billede innercitydk Nybegynder
24. juni 2006 - 16:51 #17
Der er et par ting jeg kan bruge, helt sikkert. Fed detalje med toofa i viewfinderen på kameraet. Jeg vil også prøve at smide det blå pattern ind istedet for det jeg har lavet. Overordnet beholder jeg dog resten da jeg bedre kan lide det gamle. Men tak for forsøget. Lukker nu for chefen vil ikke bruge flere penge da han er tilfreds ;)
Avatar billede dysp Nybegynder
25. juni 2006 - 13:04 #18
Jeg er glad for, at jeg kunne hjælpe :)