Avatar billede bravida Nybegynder
20. maj 2006 - 18:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af subdomæne

Beskrivelse hos B-one

For at oprette et subdomæne skal du lægge en mappe i roden af dit webhotel. Inde i mappen skal der ligge en index fil. For at se dit subdomæne i browseren kan du vælge mellem følgende to muligheder:

http://www.ditdomæne.dk/subdomæne
http://subdomæne.ditdomæne.dk

Nu har jeg så oprettet en mappe med index.html i mappen som ligger i roden.
Så opretter jeg en ny side og kalder den abc og gemmer den i mappen som jeg har oprettet.
Efter at havde oploadet dette, prøver jeg og se om det virker ved at taste http://abc.ditdomæne.dk
Men det gør det ikke. Hvad laver jeg forkert.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
20. maj 2006 - 19:03 #1
Det er mappen der skal hedde abc, og ikke en fil inden i mappen
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2006 - 19:08 #2
det er den første side med index.html du skal linke til for at komme ind i mappen. Fra den side kan du så oprette nye sider.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2006 - 19:12 #3
ja det er helt korrekt og så skal du linke til mappens navn
Avatar billede bravida Nybegynder
20. maj 2006 - 19:16 #4
Nu har jeg oprettet mappen abc og index.html i mappen. Når man så opretter en ny side, hvad skal den hedde og hvor skal den gemmes. Hvordan kalder jeg siden.
http://abc.ditdomæne.dk  ?????
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2006 - 19:26 #5
Når du uploader til mappen skal din startside i mappen have index.html,
derfra går du videre til andre sider i mappen du måtte ønske.
Det er nøjagtigt som du uploader direkte til en hjemmeside,
her uploader du bare i mappen.
Avatar billede bravida Nybegynder
20. maj 2006 - 19:52 #6
Lægger i begge et svar da det virker nu.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2006 - 11:36 #7
held og lykke med det og tak, men ingen points til mig
hilsen mimimig
Avatar billede mstorgaard Praktikant
21. maj 2006 - 11:56 #8
Så giv mig halvdelen af pointene og tag resten selv :)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
21. maj 2006 - 12:59 #9
Takker for point :)