Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 08:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Overvejelser omkring brug af MAC

Jeg overvejer at købe en MAC iBook udelukkende pga. designet.
Jeg skal bruge denne til at surfe, læse mails, skrive dokumenter samt programmere.

Mht. programmering vil jeg skulle bruge noget fjernskrivebord, hvor jeg vil logge ind på en windows-server og køre direkte på denne. Kan dette lade sig gøre uden de større problemer?

Normalt bruger jeg udelukkende PC til alt, så jeg vil meget gerne vide mere om hvor besværligt det er at skulle benytte MAC i stedet.
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. maj 2006 - 08:54 #1
de nye macs kører windows på intel platform så det er ikke noget prob. Dog en dyr computer til formålet, selvfølgelig er de flotte men det koster
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 08:59 #2
Ok. Men da windows vel er bygget til PC, kan dette da ikke være en optimal løsning. Jeg ville gerne bruge MAC's OS, men kan man fx. åbne et word-dokument på en Mac?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2006 - 09:04 #3
Ja du kan få WORD til MAC.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2006 - 09:07 #5
hvad er det at du programmere?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 09:08 #6
asp, html
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2006 - 09:10 #7
En Ibook er ikke en MACtel maskine og kan ikke køre windows. Hvis man vil have en MAC der kan køre windows skal det være en MACbook.

Hvilke programmer bruger du til din programmering?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 09:11 #8
Jeg bruger Homesite.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2006 - 09:15 #9
Ja homesite fåes så ikke til MAC! Så enten skal du finde et andet program, bruge det som fjernskrivebord, eller købe virtualPC til mac'en
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 09:16 #10
Ok, men i MAC's normale operativsystem, er det muligt at benytte en fjernskrivebord funktion til en windows-server?
Avatar billede egonspock Seniormester
18. maj 2006 - 17:01 #12
Der er tonsvis gode Mac-hjemmeside/tekst-editorer til Mac, og så hedder det i øvrigt Mac, ikke MAC, som står for Media Access Control.
Endelig er iBooken udgået(den kørte PowerPC-processorer),  og intel-versionen er lige kommet og hedder MacBook. http://www.apple.com/dk/macbook/
Macs er i øvrigt ikke specielt dyrere end tilsvarende windows-PC'er, hvis de er konfigureret ens, snarere tværtimod. Og det med windows... Jeg kunne ikke finde på at installlere det på min fine MacBook Pro, det ville da spolere glæden ;-)
Avatar billede nemesis Nybegynder
21. maj 2006 - 00:02 #13
Nej der burde ikke være nogen problemer. Men for at være helt sikker skal jeg naturligvis vide lidt mere om hvad du skal programmere i, og hvad der anvendes af server til fjernskrivebord. Et gæt er, at du blot kan bruge remote desktop, og da det hele sker remote er resten ligegyldigt.