Avatar billede sonnyjim Nybegynder
17. maj 2006 - 10:38 Der er 4 kommentarer

mail program der kan håndtere mailingliste

Hej
Jeg leder efter et e-mail program (gratis, open source,...) som kan håndtere en række oplysninger. Programmet skal  kunne registrere/gemme oplysninger så som folks e-mail, fornavn og efternavn og eks. telefon nr. Derefter skal det være muligt at sende en mail ud til alle på listen, eller dele af listen hvis man inddele folk i forskellige kategorier. Håber der er nogen der kender et sådant program de vil anbefale. Det skal kunne benyttes fra en almindelig stationær pc, og må gerne være let at installere og efterfølgende bruge i praksis.

vh Mark
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2006 - 11:14 #1
Du bør kikke på Qmail med et liste Addon. Der findes en bog der beskriver hvordan Qmail administreres og hvordan du sætter mailingslister op. Jeg finder lige et par links til dig
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2006 - 11:21 #2
The Qmail Handbook
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1893115402/qid=1147857389/sr=1-3/ref=sr_1_3_3/203-7410909-6262349

http://www.apress.com/book/supplementDownload.html?bID=8&sID=30

Kapitel 9 hedder "Managing mailing lists" og her beskrives hvilke add ons du kan bruge samt hvordan det sættes op.

Drop en e-mail, så mailer jeg dig noget materiale jeg selv har liggende om emnet
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
17. maj 2006 - 12:58 #3
Hej Bufferzone
Tak for tippet, jeg vil prøve at installere Qmail og prøve det af. Skal jeg købe Qmail handbook for at kunne bruge/lære programmet?
Du må meget gerne sende mig noget mere materiale om emnet.

vh Mark
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
17. maj 2006 - 13:39 #4
åh ja min e-mail er: markpetterson@gmail.com