Avatar billede stieper Nybegynder
15. maj 2006 - 13:39 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af design

Hej eksperter.

Jeg har forsøgt mig med et nyt design på

Brugtstyling.dk http://www.brugtstyling.dk

Jeg ønsker lidt feedback på design-delen - ikke selve indholdet ;-)

På forhånd tak!
Stieper
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2006 - 13:46 #1
Ser godt ud. Dog må jeg sige at dine links godt kunne være en smule bedre kvalitet.
Men det ser lækkert og enkelt ud. Pil op herfra.  ;)
Avatar billede stieper Nybegynder
15. maj 2006 - 13:49 #2
Hvordan bedre kvalitet?

Tekst i stedet for bannere?
samme størrelse bannere?
andre ting?
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2006 - 13:52 #3
Jeg tænker på menu´en. Billederne er en smule "grumset" hvis man kan sige sådan.
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2006 - 13:53 #4
Tror bare de er komprimeret lige en bønne for meget.
Avatar billede stieper Nybegynder
15. maj 2006 - 13:55 #5
Ok - Synes ellers kvaliteten er i top på min skærm - men har ikke testet det på andre pc'ere endnu...

Må lige lave dem om i photoshop så - med højere kvalitet (lavere komprimering).
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2006 - 13:57 #6
De kan også godt tåle det, de fylder jo intet som de er nu.
Avatar billede stieper Nybegynder
15. maj 2006 - 13:59 #7
Det har du ret i - de ligger på omkring 1-1,5 kb - så det er jo ikke så slemt ;)
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2006 - 14:13 #8
Tror ogs[ det ville blive godt hvis du brugte samme font size p[ knapperne.

Hmm, hvad skete det lige med mit keyboard....
Avatar billede stieper Nybegynder
15. maj 2006 - 14:17 #9
Haha.. det ved jeg s.. ikke.. :-)

Men ja - det kan jeg godt se ville være bedre!

1000 tak for hjælpen.

Giver points.
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2006 - 14:20 #10
Takker for point.
Det er kun i dette tekstfelt jeg ikke kan skrive specialtegn.
Underligt.
Avatar billede stieper Nybegynder
15. maj 2006 - 14:21 #11
Måske noget med den måde din browser ser siden på?
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2006 - 14:26 #12
13:57:37 kunne jeg jo godt.
Naa, ikke dit problem jo.
Avatar billede maqhem Nybegynder
15. maj 2006 - 15:01 #13
Konkurrence er den eneste sammenklemte... Det danner ikke balance - samtidigt er de lykkedes dig, at farve KONKU rødt foran bilhjulet, men KONKUR oppe i menuen... Skulle disse ikke være ens?
Avatar billede jarl-g Nybegynder
15. maj 2006 - 17:05 #14
Jeg syntes enkelt at det, at dele ordene op i forskellige farver, hvis det ikke er konsekvent hvert andet eller hvert tredje, virker utroligt primitivt, som noget man gjorde lige i starten da man lavede hjemmesider, for at få det til at se "sejt" ud. Dette ireterrer blot øjet.

Banneret er meget fint og enkelt, men menu'en kan jeg ikke lide :-/. Den kan gøres meget flottere, ved, eksempelvis, at gøre teksterne større, og droppe farve-skildningerne.

Ellers rigtig flot side! Dejlig enkelt, det er ligefør at google-ad-farven er FOR rød, i forhold til den mørkerøde du ellers har brugt. For som vi ved, springer Rød i øjet, og jo kraftigere rød, jo kraftigere springer den :)

Mvh.

Jarl-G
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2006 - 17:19 #15
Det er faktisk en at de få sider hvor google annoncen ikke splitter det hele ad.
Avatar billede stieper Nybegynder
16. maj 2006 - 00:42 #16
@maghem: Kan godt se at konkurrence er sammenklemt i forhold til de andre knapper - forsøger mig i den nærmeste fremtid med at lave knapperne lidt større, med en større skrifttype, hvor de røde og hvide bogstaver har samme farve.
Konkur skal selvf. være rød i begge tilfælde - en klar fejl!

@jarl-g Opdelingen af farver, er bevidst valgt - på trods af at det er et "forældet" design-fænomen. Dette er gjort for at sammenkæde sidens design med banneret, som efterhånden er blevet brugtstylings "varemærke". Jeg kan godt se at valget af antallet af bogstaver som er farvet er ret tilfældigt - og vil forsøge konsekvent at opdele i stavelser, frem for tilfældigt valgte bogstaver. (dog vil Spil og Links forblive som de er). Som ovenfor nævnt, vil jeg forsøge mig med lidt større knapper i menuen - og evt. eksperimentere med anden baggrund der fremhæver teksten en anelse.
Google farven er lige i den rødeste nuance - men jeg kan kun vælge ud fra en meget begrænset antal farver på google adsense - er det "lovligt" selv at definere farven i javascriptet for google annoncen vha hecimaltal??

@backside: Jeg har spekuleret en del over om google annoncerne overhovedet skulle med - men en lille sideindtægt kan man jo altid bruge - selvom click-through ratio'en dog er ekstrem lav på siden :-( Vil dog se om jeg kan lave farven lidt om som ovenfor nævnt.

Yderligere ris/ros og konstruktiv kritik modtages meget gerne!
Skriv eventuelt til mig på stieper snabelaaaa gmail punktum com eller i denne tråd.

Tak for indlæggene indtil videre!
Avatar billede olebole Juniormester
18. maj 2006 - 03:14 #17
<ole>

Ideen med at opdele ordene i rød og hvid variation af 'grums' bliver ikke bedre af at bliver forklaret ... og det visuelle udtryk bliver ikke mindre kaotisk af, at du vil opdele ordene i stavelser. Hvad der holder intellektuelt, holder langt fra altid visuelt.

I teatersammenhæng bruger man udtrykket: "Kill your darlings", når f.eks. en scene eller effekt må droppes, fordi den ikke 'bringer handlingen videre' - og nogle blandt personalet elsker detaljen ... og måske endda har knoklet morgenkaffen ud af fodsålerne for den.

Det kunne være befriende, om den tanke også kunne finde vej til webdesign  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede maqhem Nybegynder
18. maj 2006 - 07:42 #18
Detsuden lyser FORSIDEN og FORUM ikke op som de eneste i mnuen når cursoren holdes over. Jeg synes, at dette burde være ens for alle menupunkterne - med eller uden lys-effekt :)