Avatar billede nasty18 Nybegynder
14. maj 2006 - 19:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Inet bliver pludseligt meget langsomt

Har lige genindstalleret XP efter en mindre oprydning på min comp, men har pludseligt fået det problem at efter at ha' surfet rundt 5 min ca. så går nettet helt ned. Har prøvet at kører i fejlsikret tilstand, hvor der ingen problemer er. Kører jeg limewire (shareprogram) i fejlsikret viser den jeg ikke er bag firewall, men kører jeg det under almindelig opstart så viser den jeg er bag firewall...

Håber nogen har svaret, for er mega skod man skal boote bare for at kunne surfe 5 min.

Mvh Stephan
14. maj 2006 - 20:07 #1
"...lige genindstalleret XP ..." - HAR du fået ServicePack2 på putter FØR FØR FØR første forbindelse til det farlige internet ?
Eller er det 'bare' en RÅ EX uden nogen form for WindowsUpdate og/eller anden form for beskyttelse ?

(Har oplevet den historie en del gange!!! Snavs/virus kommer HURTIGT på en RÅ XP Instalation's første forbindelse til internettet)
14. maj 2006 - 20:09 #2
Avatar billede nasty18 Nybegynder
14. maj 2006 - 20:09 #3
Det her er en rå XP installation, men hvis det er virus allerede hvorfor genere den så ikke også i fejlsikret tilstand ??
14. maj 2006 - 20:42 #4
... i fejlsikret tilstand køres en minimum at 'services'/programmer/drivers - og derfor vågnet 'snavset'/virus ikke op på den måde...
14. maj 2006 - 20:45 #5
... hvis jeg tar' en RÅ XP (under nogen form for WindowsUpdate) og smidder på 'nettet' går der 30 SEKUNDER til 5 MINUTTER så er virus (Blaster varianter) automatisk 'modtaget'; og dette UDEN af have startet Internet Explorer overhovedet!!!

Prøv med en DK, US, Tysk version af XP (Home/Pro) - samme reslutat (som prøve altså).
Avatar billede nasty18 Nybegynder
14. maj 2006 - 23:52 #6
Prøver lige at genindstallere igen så, men venter med at plugge den til nettet før der er indstalleret antivirus. Det burde da hjælpe ik ?
15. maj 2006 - 06:22 #7
Du får lige 'talen':
Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44

Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner.

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie/sted på din putter.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet. Der skal nok være >50 'pakker' !!!

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)

Under alle omstændigheder så check at FIREWALL er aktiveret FØR FØR FØR nogen som helst forbindelse til nettet!!!
15. maj 2006 - 06:22 #8
25. maj 2006 - 23:03 #9
<nasty18>: Er du der endnu ? Eller bliver denne også 'glemt' som de andre ?
Avatar billede nasty18 Nybegynder
01. juli 2010 - 01:26 #10
Lukket