Avatar billede fugle Nybegynder
10. maj 2006 - 11:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IE vs. FF - borders om menuen. Kildekode inkl.

Hej!
Jeg er ny her, så jeg håber jeg gør det rigtigt :) Gør ihvertfald mit bedste.

Jeg er igang med at lægge sidste hånd på en hjemmeside, der snarest muligt skal være klart. Desværre har jeg de sidste 2 dage sidder tilbage med et sidste problem, som jeg simpelthen ikke kan komme til livs.

Kode: link.qeep.dk/hjemmeside.zip
(ingen virus, trojan etc. etc. - no worries)

Problemet er som følger:
I IE5/6 er borderen omkring menupunkterne dashed, som angivet i style.css. I FF derimod, ser det ud som om der slet ikke er borders - men hvis man hover et menupunkt, kan man se at den er der, den er bare solid. Jeg er sat af.

Jeg håber der sidder en ekspert derude der kan hjælpe, for jeg aner simpelthen ikke mine levende råd.
Hvis i mangler flere detaljer vil jeg gerne give dem, bare skriv.

Mvh. Morten

Ps. hvis nogen af jer har andre kommentarer til opbygningen/layoutet/koden, så skriv dem endelig!
Avatar billede mstorgaard Praktikant
10. maj 2006 - 12:53 #1
Problemet er i hvert fald at FF tager den orange baggrund på den dashede border. Dvs. det ser ud til at være solid, men det er dashed med samme farve på både forgrund og baggrund.
Avatar billede fugle Nybegynder
10. maj 2006 - 13:06 #2
Hm ja, det har du ret i. Hvordan kan jeg løse det problem på en fornuftig måde? Om siden browses i IE eller FF, den skal helst virke ens.
Avatar billede fugle Nybegynder
10. maj 2006 - 13:16 #3
Jaaa! Jeg løste det sgu! :D Men tusind tak for hjælpen storgaarden, du fik mig på andre tanker ;)
Avatar billede fugle Nybegynder
10. maj 2006 - 13:18 #4
Og nu til at finde ud af hvordan jeg giver point >.<
Avatar billede mstorgaard Praktikant
10. maj 2006 - 13:54 #5
Jeg smider et svar og siger godt jeg kunne hjælpe :)

Så nedenunder svarene kan du vælge mit navn og sige Accepter svar :)
Avatar billede fugle Nybegynder
10. maj 2006 - 15:02 #6
Sådan! :)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
10. maj 2006 - 15:04 #7
Tak for point, og velkommen til Eksperten :)
Avatar billede psycho42 Nybegynder
03. juli 2006 - 00:18 #8
hvad siger du til lige at smide svaret ? - kunne jo være der var andre der kom i tanke om at finde løsningen på samme problem ? : D