Avatar billede vexer Nybegynder
09. maj 2006 - 18:22 Der er 7 kommentarer

PHPbb og asp

Okay, nyt scenarie. Vi har en asp side oppe at køre men ville gerne tilføje et phpbb forum, meeen det er jo aldrig så nemt som det lige burde være da asp og phpbb ikke er så glade for hinanden, åbenbart.

Er der nogen der kender en guide til at bruge disse to sammen, eller kan komme med nogen hints?
Avatar billede drbean Nybegynder
09. maj 2006 - 19:08 #1
asp og PHPbb? PHPbb er jo lavet i PHP, ikke ASP. Jeg mener ikke man kan få dem til at køre sammen. Men det kan være jeg tager fejl...
Avatar billede ljm21 Praktikant
09. maj 2006 - 19:44 #2
Det burde fint kunne køre, hvis serveren understøtter både ASP og PHP. Det kan godt lade sig gøre på en windowsserver, og tildels på en unix/linux.
Avatar billede vexer Nybegynder
09. maj 2006 - 19:47 #3
Men hvordan får man de to til at arbejde sammen?  Som bean siger er de jo ikke lige frem glade for at arbejde sammen, det er mest der vores problem ligger da vi allerede har en windows server 2003 oppe at køre.
Avatar billede drbean Nybegynder
09. maj 2006 - 20:52 #4
Hvis i kan afvikle både PHP og ASP filer på samme server, så er det jo bare at dele databasen. Det burde da ikke være noget problem
Avatar billede vexer Nybegynder
09. maj 2006 - 20:56 #5
Og det burde løse problemet? Hm, vi prøver lige at kigge på det, tak for hjælpen so far, melder lige tilbage.
Avatar billede roenving Novice
10. maj 2006 - 14:28 #6
-- hvad med at prøve et asp-forum, f.eks. snitzforum ?-)
Avatar billede vexer Nybegynder
10. maj 2006 - 16:19 #7
Det kører lige nu... men det er bare så grimt! :P Plus at jeg synes phpbb i det hele taget er et kanon forum.