Avatar billede nisbeth Nybegynder
05. maj 2006 - 09:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

transparent baggrund i flash fil

nogen der ved hvordan det kan lade sig gøre ?

Jeg har et fly lavet i flash der skal flyve hen over en hjemmeside. er det en flash indstilling eller en html indstilling ?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
05. maj 2006 - 09:43 #1
Det kan gøres kode mæssigt hvis det er et dynamisk sprog du koder i som php/asp/asp.net osv. Du kan angive en position på et billede via koordinater. På den måde kan man med en enkelt lykke bevæge et billede over skærmen. Hvilket sprog koder du i?
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
05. maj 2006 - 09:48 #2
Jeg vil nu mene, at det skal gøres med JavaScript, da det skal afvikles hos hosten og ikke serveren.

Du kan læse om transparent baggrund her:
http://www.adobe.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_14201
Avatar billede nisbeth Nybegynder
05. maj 2006 - 09:53 #3
jeg tror det jeg helt præcist skal vide er hvorvidt det er et actionScript der skal bruges eller om der skal embeddes noget eksternt i min swf fil eller om det det er selve siden det kører på der skal sættes op til det
Avatar billede innercitydk Nybegynder
05. maj 2006 - 10:01 #4
Genialt eksempel der pixelpaw. Nisbeth scroll ned af siden og tryk på play ved nummer 2 eksempel. Det må være denne effekt du leder efter..
Avatar billede innercitydk Nybegynder
05. maj 2006 - 10:02 #5
Eller første eksempel er det jo :)
Avatar billede nisbeth Nybegynder
05. maj 2006 - 10:08 #6
det er helt perfekt :) skriv lige et svar Paw mit der pixels... og god weekend
Avatar billede innercitydk Nybegynder
05. maj 2006 - 10:17 #7
Tak i lige måde.. Og læg så koden fra dig det er super godt vejr jp ;)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
05. maj 2006 - 10:17 #8
*jo
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
05. maj 2006 - 14:09 #9
:o)
god weekend, jeg smutter også snart her fra arb, efter en fredagsbajer ;o)
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
05. maj 2006 - 14:10 #10
hov! og her kommer svaret så...
Avatar billede nisbeth Nybegynder
08. maj 2006 - 07:56 #11
og her kom points - tak for hjælpen :9
Avatar billede nisbeth Nybegynder
08. maj 2006 - 07:56 #12
og her kom points
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
08. maj 2006 - 18:03 #13
hehe, de er endnu ikke gået igennem :o)
du skal aktivere mit navn til venstre for knappen, inden du trykker
Avatar billede nisbeth Nybegynder
09. maj 2006 - 08:13 #14
sådan hehe