Avatar billede cdull Nybegynder
01. maj 2006 - 01:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed på hjemmeside

Jeg har en ven som har et datingsite/community.
Han døjer nu med at der er nogle få brugere som skaber problemer på sitet, intet alvorligt, men bare til gene for andre. Han har haft slettet brugere, for derefter at blokere brugere, og nu til at blokere dem på IP adressen.
Men de kommer stadigvæk ind. Vel gennem en af mange Proy servere på nettet.
Hvordan forhindrer man sådanne personer i at benytte sig af hans hjemmeside?
Avatar billede plazm Nybegynder
01. maj 2006 - 07:09 #1
Det kan i ikke, så længe de kan tage en ny proxy så er det umuligt.
Men det var vel også bedre at lukke de huller som de udnytter?
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. maj 2006 - 08:58 #2
Det eneste der rigtigt hjælper er vedholdenhed. Få hjælp af de andre brugere til at identificerer dem hurtigt, luk de huller de udnytter efterhånden som de bruger dem. Du vil se at folk bliver ældre og mere fornuftige og at de til sidst ikke gider mere når de hele tiden bliver lukket ude.
Avatar billede cdull Nybegynder
01. maj 2006 - 09:00 #3
Problemet ligger i at de konstant benytter sig af ny proxy. De bliver fundet og fjernet fra systemet og IP bannes.
De får sig en ny ip, opretter en ny bruger og det kører igen.
Det eneste jeg kunne se han burde gøre er aktivering over mail,som han IKKE benytter sig af.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. maj 2006 - 09:01 #4
Glemte lige em vigtig ting. Hvis du ved hvem der er tale om, ved hvilken udbyder de har, så kan du faktisk få dem smidt af internettet, hvis du og gerne andre, konstant og hele tiden klager over deres fremfærd på internettet til udbyderen, lige som du ville gøre hvis der var tale om hacking. Hvis en teleudbyder skal bruge flere ressourcer på en kunde end han tjener, så er de fleste teleudbydere motiverede for at afbryde samarbejdet med kunden
Avatar billede cdull Nybegynder
01. maj 2006 - 09:12 #5
Nu er der som sådan intet ulovligt i det de foretager sig, udover at bryde reglerne for sitet. Tror ikke det vil holde i en retslig instans, men det er da en mulighed.
Men igen. Hvordan kontakter man deres udbyder når de benytter sig af Proxy?
Avatar billede langbein Nybegynder
10. maj 2006 - 23:06 #6
Nei, du har rett. Det lar seg nok ikke gjøre.

Den eneste måte det må vel være å opprette brukere der man sjekker for riktig e-mail adresse mm ved registrering. Heller ikke dette vil vel fungere 100 %
Avatar billede langbein Nybegynder
10. maj 2006 - 23:08 #7
En annen mulighet er å legge inn en funksjon der man leser gjennom innholdet i alle posts før de legges ut, Det kan jo bli litt arbeidskrevende.
Avatar billede cdull Nybegynder
20. juni 2006 - 13:32 #8
smid nogle svar
Avatar billede cdull Nybegynder
12. september 2006 - 09:51 #9
Smider i nogle svar, ellers lukker jeg.
Avatar billede langbein Nybegynder
12. september 2006 - 11:05 #10
oki