Avatar billede webnoob Nybegynder
30. april 2006 - 18:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Har et view problem på MS sql server 2000 Standard Edition

Jeg er igang med at lave en web-shop på en testside og en dertil oprettet test-database. Jeg har lige lavet en database til til siden, men nu har jeg glemt hvordan det var jeg lavede lige præcist det view. Kan man på en eller anden måde import et ekisterende view?
Avatar billede rasserw Nybegynder
30. april 2006 - 21:52 #1
Hej,
Jowda, men det er vist mere kompleks end nødvendigt, jeg læser det som at du har adgang til den db hvor view ligger, så hvorfor ikke bare h.klikke på view og vælge Generate SQL script og så køre det imod den nye test-db.

Venligst
Arne Johansen
www.frameworker.net
Avatar billede webnoob Nybegynder
30. april 2006 - 22:12 #2
Det må du hellere lige forklare mig hvordan jeg gør.
Avatar billede rasserw Nybegynder
02. maj 2006 - 10:05 #3
Hej igen,
forklaringen er der faktisk, men åben din Enterprise manager -> find den database hvori det view som virker ligger, højre-klik på det og vælg -> Alle opgaver -> Generate script. Dette script kan du kopiere og så køre igennem Query Analyzer imod den nye database hvori du savner dit view.

Håber det var en ok forklaring. :o)

Venligst
Arne Johansen
www.frameworker.net
Avatar billede webnoob Nybegynder
02. maj 2006 - 18:01 #4
Det er desværre ikke, jeg kan sagtens komme ind i Generate SQL Scripts, men hvordan kopiere jeg det og køre det igennem SQL Query Analyzer?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2006 - 18:35 #5
gem det genererede script til en fil, som du saa copy paster ind i QA
Avatar billede webnoob Nybegynder
02. maj 2006 - 18:43 #6
ja og hvordan gemmer jeg det så under den anden database?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2006 - 19:38 #7
du aabner filen i notepad og copy paster indholdet ind i Query analyzer og koerer den
Avatar billede webnoob Nybegynder
02. maj 2006 - 19:55 #8
det kan jeg også godt finde ud af, men hvor skal jeg gemme filen
Avatar billede webnoob Nybegynder
02. maj 2006 - 21:39 #9
ok nu fandt jeg ud af det, men der er sgu noget galt. Vi må kunne konstatere at viewet i min test-database er det samme som viewet i min produktions-database. Men de giver hver deres resultat. Og nu har jeg lige kontrolleret om alle tabellerne er fuldstændig ens og det er de. hvad kan der være galt?
Avatar billede webnoob Nybegynder
02. maj 2006 - 22:18 #10
det har jeg så løst nu, der var en fejl på en af tabellerne, som er rettet.

Ved ikke om det vil være flabbet bare at bede rasserw ligge et svar, det var jo ham der kom med løsningen, men arne_v kom med lidt hjælp.

Jeg vil lade det være op til jer.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2006 - 22:20 #11
no problem med mig
Avatar billede rasserw Nybegynder
02. maj 2006 - 23:14 #12
hehe - jeg svarede først! :O)

Jeg er vist helt oppe på 150 point eller sådan noget...så der er laaang vej op til arne_v

Stik mig dem, så lader jeg arne_v få dem en anden dag..*ss*

Venligst
Arne Johansen
www.frameworker.net